Klacht: Situatie sinds overname R-Net (Arriva) op buslijn 470 (voorheen 370) flink verslechterd

op 07 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds dat Arriva op de 470 rijdt is de situatie met de wachttijden aanzienlijk slechter geworden. Buiten het schrappen van de halte bij het brugrestaurant A4, wat echt een onbegrijpelijk waardeloze actie is (niks snellere aanrijtijden) komt de bus met regelmaat niet opdagen op de aangegeven tijden. Vanmorgen was het weer zover in Alphen aan de Rijn.
De bus bij halte Herenhof zou om 7:30 aankomen/vertrekken, uiteindelijk kon mijn moeder van dik in de 70 pas de bus van 7:50 uur nemen omdat de twee eerdere bussen ook niet kwamen opdagen. Daardoor miste ook weer haar aansluiting bij de Hoek en kon ze daar weer een halfuur in de vrieskou staan wachten. Dit is al de zoveelste keer!!! Zo ga je toch niet met reizigers om die moeite doen om in de bus te stappen, i.p.v. in de auto.

Weer terug naar de oude situatie dat bussen wel gewoon kwamen opdagen en de halte op de A4 (brugrestaurant) weer terug komt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 februari 2018 om 17:30 geantwoord

Beste klachtrriva,

Wat jammer om te lezen dat je niet blij bent met lijn 470.

Uit jouw reactie is gebleken dat de dienstregeling niet aansluit op jouw wensen. Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is kan voor de andere juist een verslechtering zijn. Arriva streeft er naar oplossingen te vinden waar zoveel mogelijk reizigers van kunnen profiteren. De dienstregeling zal dan ook zorgvuldig worden geëvalueerd en indien nodig en mogelijk zal er naar aanpassingen worden gekeken.

De bus heeft vanochtend inderdaad niet goed gereden door een verstoring aan een bus. Onze excuses dat je moeder twintig minuten moest wachten in de kou. De storing is bij ons bekend en we doen er alles aan om dit in de toekomst te voorkomen.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door klachtrriva