Klacht: Zeer slechte klantvriendelijkheid en service betreft kapotte armband

op 12 april 2016 over sirado in de categorie Juweliers

Ik heb anderhalve week geleden een gouden armband cadeau gekregen die ik zelf heb uitgezocht bij de Sirado in Utrecht. Ik was in de wolken; het was precies wat ik zocht. We vroegen nog of het ook een beetje degelijke kwaliteit was en de meneer die ons de armband verkocht verzekerde ons dat het echt goede kwaliteit is en niet ‘zomaar’ stuk zou moeten gaan.

Dat gebeurde dus wel. Nog geen week nadat we het gekocht hadden. Ik werd wakker zonder armband en toen ik het op mijn werk aan de balie vroeg, was hij godzijdank daar afgeleverd. Ik werk op kantoor achter een computer dus ik vind het erg vreemd dat hij daar zomaar kapot is gegaan.

Toen ik dit net (10 minuten geleden) in de winkel vertelde werd door de kassaverkoper alleen geantwoord met: heeft u de bon. Nee, die had ik niet bij me, het was immers een kado. Ik vertelde dat haar collega, die ik toevallig ken, er die dag bij was en wel voor mij garant wilde staan. Tsja, dan werd het lastig, ik had echt een bon nodig.. Ik heb zelf lang in een winkel gewerkt, dus ik weet dat je bonnen ook kan opzoeken in het kassasysteem en vroeg dit ook. Toen kreeg ik alleen een sneer dat ik dan wel de exacte tijd moest weten. Dat wist ik en de bon werd gevonden.

Inmiddels was ik echt wel een beetje boos om de situatie en vertelde dan ook dat ik het erg jammer vindt hoe ermee om werd gegaan (dat ze bijvoorbeeld niet zei: goh, wat vervelend, laten we samen kijken naar een passende oplossing). Zij reageerde hierop door te zeggen dat ik haar collega niet erbij had moeten betrekken. Erg onprofessioneel vond ik.

Ik wilde benadrukken dat ik bang was dat het de volgende keer weer zou gebeuren en het armbandje dan misschien niet gevonden zou worden. Een andere collega die ook aan het werk was kwam erbij staan en bemoeide zich met het geheel. Dat alles kapot kan gaan en dat zij ook niet weten wat ik met het armbandje uitspook. Ik stond perplex van hun onvriendelijkheid. Ik vind het een ontzettend mooi armbandje en vond het een geweldig afstudeer-cadeau, het had iets moeten zijn wat altijd een speciale betekenis zou hebben, maar is toch wel erg gekleurd door deze ervaring met het personeel.

Ik wil het armbandje graag terug, maar anderzijds wil ik niet in zee met een winkel die op deze manier haar klanten behandeld. Op dit moment denk ik alleen: geld terug. Maar daar worden beiden partijen niet gelukkig van. Wel wil ik zoeken naar een passende oplossing en zou het op prijs stellen als Sirado met mij hierover contact opneemt.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over sirado

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over sirado nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeannegerritsen10