Klacht: Simyo laat je voor internet betalen terwijl de optie uitstaat

op 21 mei 2021 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Geachte heer/mevrouw, éénieder die dit wenst te lezen,

Wees gewaarschuwd. Dit is absoluut niet de prijzenswaardige provider waar u op hoopt. Wij hebben als kantoor meerdere sim-only abonnementen afgenomen bij Simyo, met allen onbeperkt bellen/sms’en. Mobiel internet heeft altijd uitgestaan nu wij dat niet nodig hebben. Dit wordt ook door Simyo erkend, de fout zou in hun eigen systeem zitten.

Desondanks brengt Simyo nu een bedrag van honderden euro’s in rekening bij ons en beroepen zij zich op een ‘sms die eerder in de maand verstuurd is omtrent mobiele data kosten’. Dat er nooit een abonnement voor mobiel internet is afgesloten én mobiel internet in hun eigen opties is uitgeschakeld, doet er volgens Simyo niet aan toe. Dat er nooit mobiele data is verbruikt ook niet, het systeem zegt immers anders. Dat het sms’je bij ons nooit is aangekomen tevens niet, want niet te bewijzen. We zullen (gedeeltelijk) de kosten moeten betalen.

Als kers op de taart passen ze een nummer blokkade toe, vanwege de ‘plotselinge hoge kosten’, waardoor je niet uitgaand kan bellen tot zij het intern oplossen. Dit kan volgens Simyo enkele werkdagen duren. Verder kon de Simyo klantenservice, na 20 minuten aan de lijn, niet helpen. Bellen blijft onmogelijk voor een onbepaalde tijd. Als u meldt dat u moet bellen met zakelijke relaties en deze kwestie afhandelen u waardevolle tijd kost, kunt u wellicht verwachten dat er in uw gezicht wordt opgehangen. Althans, zo overkwam ons.

Wees derhalve gewaarschuwd. Dit is geen professioneel bedrijf. U zal hoofdpijn ondervinden en uw tijd zal grondig worden verspild aan dit soort onprofessionele ongein. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, doe er derhalve uw voordeel mee.

Een diep teleurgestelde klant

- Alle facturen kwijtgescholden
- Goedmaker c.q. compensatie voor de verspilde tijd met de 'klantenservice'

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simyo over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

Bericht van Simyo

2 maanden geleden - Goedemorgen, Na uw verhaal gelezen te hebben, ben ik verbaasd over de geboden oplossing en zou ik graag nog een keer meekijken! Als er een Voice-Only (alleen bellen en sms'en) abonnement bij Simyo wordt afgesloten, is op die aansluiting inderdaad altijd de optie voor mobiel internet uitgeschakeld. Tenzij dit handmatig door de klant aan wordt gezet, blijft deze optie ook uit staan. Heeft het de optie voor internet uitgestaan en is toch internet verbruikt? Dan is het inderdaad zaak dat Simyo uitzoekt waarom en zou u als klant niet voor die (gedeeltelijke) kosten op moeten draaien. Is het internet handmatig aangezet door de gebruiker van het abonnement? Dan kan Simyo daar inderdaad niet veel aan doen en is alleen een eventuele coulance van toepassing. Helaas is het zo dat ik met de opgegeven gegevens geen inzage heb in de betreffende aansluitingen. Daarom zou ik u willen verzoeken een e-mail te sturen met daarin de 06-nummers waarbij de kosten in rekening zijn gebracht. Deze e-mail mag verzonden worden naar het e-mailadres: [email protected] Ik zie uw reactie/e-mail graag tegemoet! Met vriendelijke groet, Simyo Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Teleurgesteldezakelijkeklant