Klacht: Simpel houdt het alles behalve simpel

op 11 juli 2012 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Belangrijke informatie over digitale inbraak bij Simpel
Beste klant,
Zaterdag 8 juli heeft Simpel klanten geïnformeerd dat een digitale inbraak heeft plaatsgevonden. In eerste instantie bleek dat een onbevoegde toegang had tot een bestand met emailadressen van personen die via een recente campagne klant waren geworden. Simpel heeft daarom besloten de dienstverlening via de website tijdelijk af te sluiten. U kunt hierdoor tijdelijk niet inloggen op uw persoonlijke pagina MijnSimpel. Dit heeft geen gevolgen voor het normale gebruik van de mobiele telefoon.
Uit nader onderzoek blijkt dat een onbevoegde toegang heeft gehad tot drie bestanden:
•Een bestand met emailadressen van personen die via een recente campagne klant zijn geworden.
•Klantgegevens van Simpel, waaronder gebruikersnamen en versleutelde wachtwoorden van MijnSimpel.
•Verouderde verkeersgegevens van telefoongesprekken.
Na de ontdekking van de inbraak heeft Simpel melding gemaakt bij de toezichthouder OPTA en is aangifte gedaan bij de politie.
Wij betreuren de ontstane situatie en wij werken hard om de dienstverlening via de website voor u snel weer volledig beschikbaar te maken. Wij zijn ons er van bewust dat u hiervan hinder kunt ondervinden.

Advies over wijzigen van uw wachtwoord
We hebben uit voorzorg uw huidige wachtwoord op MijnSimpel verwijderd en ook de klantenservice heeft geen toegang tot dat oude wachtwoord. Een nieuw wachtwoord zullen we pas aanmaken en met u delen, zodra MijnSimpel weer actief is. Het is helaas nog niet duidelijk wanneer dit is, maar achter de schermen wordt er hard aan gewerkt. Als u uw nieuwe wachtwoord van ons hebt ontvangen, kunt u dit zelf op MijnSimpel wijzigen naar een persoonlijk wachtwoord.

Als u het huidige wachtwoord voor MijnSimpel ook voor andere websites gebruikt, dan raden wij u aan deze wachtwoorden bij de andere websites uit voorzorg te wijzigen.

Oke, dit keurig op de mail ontvangen blij ben ik er niet mee maar dat is een ander verhaal. Sinds ik klant ben bij simpel zijn mijn belkosten nooit gelijk aan de datum waarop ik kijk. Er wordt al maanden vermeld dat er vertraging zit in de weergegeven lopende kosten. De werkelijke kosten worden later op de factuur verrekend. Dit vind ik geen stijl want ik ben juist lid geworden van simpel omdat ik dan via de site kan zien hoeveel belminuten ik nog over heb. Ik dacht dat ik vandaag mijn tijdelijke wachtwoord om in te loggen zou ontvangen maar niets is minder waar. Gisteren werd ik door Simpel gebeld met de mededeling dat ze een beter aanbod wilde doen qua abonnement. Toen ik vroeg of het mij belminuten zou kosten aangezien ik de gene was die belde omdat ik een oproep had gemist. De mevrouw aan de andere kant van de lijn meld vervolgens dat ze voor de zekerheid mij nog diezelfde avond terug zou bellen. Ze moet mij nu nog bellen.

Ik vind dat de service te wensen overlaat. Aangezien er bij simpel dingen niet goed gaan weiger ik daarvoor extra geld te betalen. Ik zou graag willen dat de lopende kosten gelijk lopen aan de datum waarop kijk. Dit zodat ik precies weet waar ik sta en hoeveel ik die maand moet betalen aan mijn abonnement. Bovendien vind ik dat voor betalende klanten een gratis nummer beschikbaar zou moeten zijn. Dit geef ik mee als tip

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

5 jaren geleden - Beste klant, Uw klacht is inmiddels een aantal maanden oud. Waarschijnlijk hebben wij uw klacht reeds opgelost, maar is deze niet afgemeld op klacht.nl. In overleg met klacht.nl zetten we alle verouderde klachten op opgelost aangezien wij niet op klant kunnen zoeken in dit forum. Is uw klacht nog niet opgelost, dan vragen wij u deze opnieuw aan te melden (vermeld s.v.p. uw Simpel telefoonnummer en/of klantnummer). Wij nemen uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Stephanie1988