Klacht: Simpel

op 10 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Simpel,

Kort nadat ik bij jullie een redelijk goedkoop abonnement heb afgesloten in combinatie met een refurbished iPhone 5s verloor ik mijn baan.
Daardoor verloor ik al mijn inkomsten, en zit ik een tijd zonder baan. Toen ik begon te merken dat het mij echt niet lukte om de telefoonrekeningen te betalen heb ik Simpel gecontacteerd met het slechte nieuws en gevraagd of er een regeling getroffen kon worden. Zelf ben ik een nette jongenman en betaal graag netjes mijn zaken. Eigenlijk werd er gelijk verteld in nette taal dat er niets voor mij mogelijk was en dat ik maar een manier moest zoeken om de kosten te dekken.
Ik stond hier eigenlijk al redelijk van versteld aangezien het toch een stuk fijner is om als bedrijf samen met een klant duidelijke afspraken te hebben en netjes betaald te krijgen in plaats van maar te zeggen van : ‘’je bekijkt het maar, eigen schuld dikke bult’’.
Op een gegeven moment heb ik nog een keer gemailed naar Simpel, omdat ik bang was dat ze mij zonder pardon zouden afsluiten. Ik vroeg in deze mail netjes of ze mij a.u.b niet zomaar wouden afsluiten en dat dit mij alleen maar in meer problemen zou brengen. En in deze mail zei ik dat ik mijn best ging doen om zo snel mogelijk te betalen.
In deze tijd ben ik ook bij mijn vader thuis gaan wonen omdat ik geen geld meer had voor de huur.
Op deze mail kreeg ik een tijd later antwoord, en tot mijn grote verbazing zeiden ze dat als ik niet snel betaalde, dat ik dan afgesloten werd. Maar als dat zou gebeuren, dat ik dan mijn alsnog de facturen zou kunnen betalen en dat ik weer aangesloten werd. (ZIE BIJLAGE) Op dat moment dacht ik ‘’oke, ik heb inmiddels weer een baan. Mocht dat gebeuren dan betaal ik die facturen en kan ik weer netjes doorbetalen’’ Na een tijdje kreeg ik mijn eerste salaris en dacht ik, het eerste wat ik ga doen is mijn rekening bij Simpel betalen. 3 maanden telefoonrekening, was iets van 130 euro.
Maar nee, na het contacten van de Simpel klantenservice kreeg ik te horen dat dit helemaal niet kon! Blijkbaar heeft de klantenservice medewerker gewoon iets gezegd wat totaal niet waar is. Uiteindelijk zit ik met de gebakken peren. Simpel moet realiseren dat als een medewerker van hun bedrijf een toezegging doet, Simpel hiervoor eindverantwoordelijk is. En dat ik daar als klant niet de dupe van moet zijn. Want ze hebben mijn algehele abonnement afgesloten en moet opeens alle resterende maanden hierdoor betalen. Ik voel me zeer onjuist bejegend door Simpel in deze situatie, en ik zit straks met hoge incassokosten hierdoor.

Als Simpel verantwoordelijk heid neemt voor hun medewerkers, en met mij gaat kijken voor een passende oplossing in deze situatie.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Yurch

1 maand geleden - Ik word dus gewoon weer afgewimpeld door Simpel, geen verantwoordelijkheid genomen en als ik hier niet serieus wordt genomen ben ik genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen.

Reactie van de melder van de klacht Yurch

1 maand geleden - Inmiddels kom ik thuis en zie ik een bericht van een incassobureau, hoe dit op te lossen?

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 11 augustus 2017 om 13:45 geantwoord

Geachte heer Bezemer,

Zojuist heb ik uw reactie doorgelezen, en heeft u, zoals u schrijft, al contact gehad met onze klantenservice.

Mijn collega heeft u middels de mail op de hoogte gebracht, daarin staat ook dat wij hebben gedaan wat we konden om u te helpen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u zich wenden tot onze klantenservice.

Leon

Simpel

Heeft op 11 augustus 2017 om 21:29 geantwoord

Dat hebben jullie NIET, jullie nemen geen verantwoordelijkheid voor jullie uitspraken.

Alle klachten die gemeld zijn door Yurch