Klacht: simkaart werkt niet, te veel geld afgeschreven, 3e nummer niet in abbo-lijst etc etc

op 21 juli 2012 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Helaas, het verhaal word erg lang maar het is dan ook een langdurige kwestie aan het worden!
Ik heb op 16-04-2012 2 abbonementen besteld (via de site) voor mijn zoons. Ik kreeg 2 bevestigingen binnen en er werd 2x € 14,95 afgeschreven van mijn rekening. Prima, tot zover! Na een week of 3 kreeg ik 1 simkaart binnen. Omdat het ook aan de post kan liggen heb ik een 1,5 week gewacht voordat ik ging bellen waar de 2e kaart bleef? Van een 2e kaart was geen sprake, dit was niet terug te vinden in het systeem. Op mijn antwoord dat ik er toch echt 2 had besteld en daarvan ook de bevestiging had gekregen werd amper gereageerd. Ik kreeg de toezegging dat het 2e kaartje opnieuw verstuurd zou worden en dat er GEEN aansluitkosten van mijn rekening afgeschreven zouden worden. Helaas, de volgende dag (dat kan wel heel snel schijnbaar) werd er toch weer € 14,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb direct gebeld en er werd me verzekerd dat de kosten verrekend zouden worden met de kosten voor het abbonement. Hiervan heb ik ook de bevestiging gehad. (2x zelfs! Ik heb dat zo gelaten omdat ik dacht dat ik de telefoonkosten toch niet terug zou krijgen en zou wel zien wat er gebeurde met die 2e toezegging van € 14,95) Na een 1,5 week was het kaartje er wel. Ik had in de tussentijd het eerste nummer aangemeld via de site maar het simkaartje deed het niet! Raar. Ik heb er voor gebeld, diverse keren het kaartje erin en eruit gedaan maar nee: het kaartje wilde niet werken. Onbruikbare simkaart dus. Na ontvangst van het 2e kaartje bleek ook deze niet te werken. Omdat ik dit wel heel raar vond ben ik naar een reparateur geweest om te kijken of de telefoontjes van mijn zoon misschien niet simlock-vrij waren (zo had ik ze wel gekocht namelijk). De reparateur wist me direct te vertellen dat het niet aan de telefoontjes lag maar aan de simkaartjes. Ter contole moest ik de kaartjes maar eens in mijn mobiel doen; ik heb nameljk ook youfone (en nooit klachten gehad!) Toen ik dat deed stond er inderdaad; geen voorzieningen voor…. te lezen. Bewijs was daar: kaartjes werkten inderdaad niet! Daar, in de winkel, heb ik gebeld met Youfone en ze zouden de simkaartjes vanuit daar activeren. Zo gezegd, zo gedaan! (hiervan heb ik ook de bevestiging) Na een aantal uur deed het 2e kaartje het wel maar de 1e bleef weigeren het te doen.
Ik begon het zat te worden en heb gemaild wanneer ik het simkaartje nu eindelijk eens kon gaan gebruiken? Bij ons is een telefoontje geen luxe namelijk! Ik heb ze uitgelegd dat er wel enige spoed bij is daar mijn zoon, als diabeet, altijd de mogelijkheid moet hebben mij of de diabetesverpleegkundige te bellen! Daarnaast werk ik, als alleenstaande ouder en is bereikbaarheid sowieso erg gewenst!
Daarnaast heb ik n.a.v. dit “gezeur” maar weer eens gebeld (en melding gemaakt van het feit dat ik het belachelijk vind dat ik op kosten gejaagd word omdat Youfone zijn diensten niet goed levert). Nu zou het probleem bij de technische dienst gelegd worden. Ik zou bericht krijgen wanneer de simkaart weer geactiveerd kon worden. Al die tijd stond er in het Youfone-scherm: “word geactiveerd” te lezen bij dit nummer.
Na ruim 2 weken heb ik Youfone maar weer eens gebeld en geeist dat er een ander simkaartje gestuurd zou worden. De medewerkster begreep mijn frustratie goed en zegde toe dat er een ander kaartje opgestuurd zou worden.
Na binnenkomst zou ik dan even Youfone moeten bellen zodat zij hem zouden activeren.
Bellen met Youfone is een ramp!!! Ik heb de afgelopen 2 dagen 57 minuten in de wacht gestaan (1x werd zelfs de verbinding verbroken! Weer weg, die 35 cent en mijn belminuten!)
Op de site staat nu te lezen dat het kaartje actief is?! Hij werkt echter nog niet. Ook in mijn telefoon geeft ie weer aan dat het kaartje nog niet werkt.
Daarnaast had ik willen bellen over het feit dat er toch weer geld van mijn rekening word afgeschreven (voor het andere abbonemtje)

Het verhaal is zo langzamerhand een drama aan het worden en na 2 (of 3) klachtbrieven waar ook niet op gereageerd word hoop ik dat dit wel helpt!

Het verhaal is inmiddels ook zo lang dat ik bepaalde dingen zelfs vergeten ben te melden.

Over all vind ik de service die Youfone nu bied buitengewoon slecht (en onbeschoft)

Ik wil gewoon het nummer werkend hebben. Ik ben nu al 3 maanden bezig om dit voor elkaar te krijgen!!!

Youfone kan bijv. in het begin van de wachttijd melden hoe lang er gewacht moet worden? Of gewoon…….. meer telefoniste’s aannemen. Ik begrijp nu wel dat de wachttijd lang is: als alle problemen zo “opgelost” worden als die van mij………… ben ik een kapitaal kwijt en zijn zij de lachende partij!

Ik baal enorm en wens dat dit nu eens afgelopen is!

Ingrid Stoop, een (totdat ik de 2 abbonementjes van mijn zoon bestelde) zeer tevreden gebruiker van de Youfone diensten! Nu…. ben ik in staat alles (kostenloos) op te zeggen!
Mijn telefoonummer is 06-41238458 (werkt goed)
Zoon 1 telefoonnummer is 06-83712191 (werkt nu wel)
Zoon 2 telefoonnummer is 06-83711748 (dit mummer werkt dus niet, ook niet na diverse keren de hulp van Youfone ingeroepen te hebben)

Ik zou graag zien dat de bereikbaarheid en het doelmatig optreden van Youfone met een 500% verbeterd maar dit zal een te grote wens zijn, vrees ik.

Ik ben op dit moment in staat alles bij Youfone te cancelen maar ook daar zullen wel weer kosten aan zitten.

Ik wil daarom het teveel betaalde geld gewoon teruggestort krijgen, i.p.v. verrekening want dat is schijnbaar ook een te grote administratieve belasting.
En ik zou genoegdoening krijgen als mijn telefoonkosten (zowel mobiel als op de huislijn) en belminuten vergoed worden.
Al met al zou dat inmiddels ongeveer betekenen dat de abbonementjes van mijn zoon (1 jarig, € 4,45 per maand) gratis zouden moeten zijn.
Dit dan ook als een stukje genoegdoening voor de tijd, belkosten en frustraties die dit hele gedoe met zich meegebracht hebben.

Anders stel ik voor dat Youfone mij een aanbod doet (per email omdat ik alles bewaar en inmiddels dus al een aardig dossier heb. Telefonisch word er van alles beloofd en toegezegd alleen klopt de uitvoering hiervan niet).

En als oplossing zou het zo moeten zijn dat de telefoon het liefst vandaag nog wel echt actief word.

Bij geen oplossing van dien aard wens ik de abbonementen teniet te doen zonder dat hier kosten aan zitten. Ook wil ik dan de aansluitkosten (3x i.p.v. 2x) en de gemaakte belkosten vergoed zien! d.m.v. terugstorting op mijn rekening.
Anders voel ik mij genoodzaakt me te wenden tot rechtshulp.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door TimAnt2011