Klacht: Service PostNl

op 23 juli 2015 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik dien deze klacht in voor mijn dochter
Zij had na lang sparen bij CoolBlue een computer gekocht die ze nodig heeft voor een studie.
Na ontvangst bleek deze defect.
Coolblue heeft de retourformulieren gestuurd en de defecte computer is retour gestuurd.
Ook is een nieuwe computer besteld waarvoor ik het geld even voorgeschoten
heb.
Zoals gezegd ze had hem hard nodig.

Mijn dochter is vervolgens het formulier met de tracking code kwijtgeraakt.

De zending is nooit aangekomen bij coolblue.

Ik was er zelf bij toen ze de retourzending aanbood bij het postnl kantoor in Rijssen.
Ik kan zelfs de exacte dag en het tijdstip ( op 10 minuten nauwkeurig
geven).

We zijn bij de betreffende vestiging geweest en die zeggen niets te kunnen doen.

Ik kan mij niet voorstellen dat PostNl hier niet in kan of wil helpen.
Het is natuurlijk dom dat ze de trackingcode kwijtgeraakt is, maar dat
haar dat 500 euro moet kosten is wel een erg hoge straf.

Ik ben actief in de ict en kan me niet voorstellen dat
de tracking code niet te vinden valt.

Pakket traceren en alsnog sturen naar CoolBlue.
Dan krijgt mijn dochter haar 500,- terug

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 23 juli 2015 om 21:29 geantwoord

Geachte heer Nieuwenhuis,

Goed dat u uw klacht hier even meldt.

Wat ontzettend sneu voor uw dochter dat ze nog steeds geen computer heeft ontvangen en dat deze retour moest worden gestuurd vanwege een beschadiging! Helaas kunnen wij zonder track & trace code geen onderzoek opstarten, hoe vervelend ook. We adviseren klanten altijd om de codes te bewaren, ook in geval van nood.

U kunt nog even contact opnemen met CoolBlue maar ik ben bang dat ook zij niks voor u kunnen doen. Sorry!

U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Heeft op 30 juli 2015 om 08:12 geantwoord

Coolblue heeft zijn uiterste best gedaan en zo ken ik ze ook.
PostNl zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.

Desondanks een vriendelijke groet en dank voor uw reactie.

Reactie van de melder van de klacht jhmnplok

5 jaren geleden - Ik vind nog steeds dat op basis van de verzendlocatie en exact tijdstip van aanleveren PostNl het pakket zou moeten kunnen achterhalen. Ik ben Ict'er en kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. En dat iemand die zo hard gespaard heeft hier de dupe van wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door jhmnplok