Klacht: Service Plus Polis BCC zinloos!

op 01 oktober 2017 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik wil me via deze weg beklagen over de Service Plus Polis die BCC verkoopt bij een aankoop van een product, dit blijkt gewoon zinloos te zijn.

Een jaar geleden hebben wij een droger en een wasmachine gekocht bij BCC. De vriendelijke verkoper had ons goed geholpen bij onze vragen en wensen. Bij de aanschaf hebben wij ook een zogenaamde Service Plus Polis aangeschaft op aanraden van de verkoper. Dit zou fungeren als een extra verzekering en in 99% van de gevallen alle reparatiekosten dekken van eventuele defecte. Alleen bij moedwillige defecten zou niks vergoed worden. Klinkt ontzettend goed, maar inmiddels hebben we ontzettend spijt van deze aankoop want het blijkt een kat in de zak te zijn.

Na een kleine 7 maanden ging onze wasmachine kapot, een gescheurde manchet was de oorzaak. Aangezien we de wasmachine gewoon volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt hadden leek ons dit een productiefout. Contact gezocht met BCC en deze hebben een monteur langs gestuurd.
De monteur was langs gekomen en na 2 knoppen ingedrukt te hebben kwam hij tot de conclusie dat het een gebruikersfout betrof en dat hij daarvoor voorrijkosten moest rekenen. Ik moest hem zelf attenderen op de gescheurde manchet en maakte ook meteen kenbaar dat wij de Service Plus Polis (SSP) hadden bijgekocht. De monteur vertelde mij dat deze SSP niks te doen had met de fabrieksgarantie en het vervangen van een manchet buiten de fabrieksgarantie valt. Ik moest de reparatie zelf bekostigen en dan later op de SSP verhalen. Beetje argwanend heb ik toch maar de rekening betaald om eventuele problemen te voorkomen maar nergens getekend dat ik akkoord ben gegaan met de bevindingen van de monteur, namelijk gebruikersfout. Wij hebben de wasmachine gebruikt voor het wassen van onze was en niets anders, dan lijkt me een gebruikersfout onlogisch.

Ik heb de rekening toen doorgestuurd naar BCC om gebruikt te maken van de SSP. Na ruime tijd kregen we antwoord van BCC dat dit niet vergoed zou worden aangezien het scheuren van een manchet externe oorzaak heeft en deze niet vergoed wordt.
Hier zijn we het natuurlijk niet mee eens aangezien wij de wasmachine gewoon volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt hebben en hebben in onze mail terug duidelijk aangegeven dat wij vermoeden dat de manchet verzwakt was bij productie en de scheur daar een gevolg van is. Volgens de SSP zou BCC met de bewijslast moeten komen dat wij een gebruikersfout hebben gemaakt en op deze omgekeerde bewijslast heb ik beroep gedaan.

Na twee keer mailen kregen we eindelijk antwoord:
“Ik begrijp dat er niets vervelender is dan te moeten betalen voor een reparatie. BCC is zich hier maar al te goed van bewust en ik wil u natuurlijk liever niet confronteren met kosten.
Echter, als er alsnog kosten worden berekend voor herstel, dan is er een goede reden voor.

Er is bij uw reparatie helaas schade door onheil van buitenaf geconstateerd. Dit wil zeggen dat er zonder enige twijfel door een externe oorzaak schade is ontstaan aan het apparaat.”

Dit is naar mijn mening geen bewijs!

CRM:0459928

Een oplossing zou zijn dat ik de kosten vergoed krijg aangezien geen bewijs is geleverd waardoor de manchet gescheurd is en wij van mening zijn dat deze niet mag scheuren bij gewoon gebruik.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 09 oktober 2017 om 09:30 geantwoord

Heeft op 09 oktober 2017 om 10:42 geantwoord

Helaas nog geen bewijs gekregen van de reparatie “door toedoen van buitenaf”. In de SPP wordt gesproken van omgekeerde bewijslast, een simpele uitleg van:”Er zitten op reparaties door toedoen van buitenaf geen vergoedingen vanuit de garantie op de spp polis.” is naar mijn mening geen bewijs en blijkt de extra gekochte SPP een kat in de zak.

Alle klachten die gemeld zijn door joffrie