Klacht: Senseo bij volle tank water aangeeft dat het waterniveau te laag is (apparaat knippert)

op 14 juni 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Betreft een Philips Senseo Quadrante HD7863/10
In de watertank zit een vlotter met daarin een magneetje. Bij onderzoek waarom de Senseo bij volle tank water aangeeft dat het waterniveau te laag is (apparaat knippert) blijkt dat het magneetje verroest en gebroken is. De roest en het metaal van het magneetje zit dus in je water en dus ook in je koffie. Het vlottertje is niet los te koop, om het probleem op te lossen kun je voor “slechts” 25 euro een nieuwe watertank kopen. Kan me niet voorstellen dat het gezond is het metaal van het magneetje en de ontstane roest in je lijf te krijgen.

Als coulance van Philips een nieuwe tank
Ik zou een terugroep actie van Philips verwachten vanwege eventuele gezondheidsrisico's. De oplossing van Philips om het waterniveau te meten met een roestbaar magneetje in het water is merkwaardig. De Senseo's van dit type hebben er blijkbaar vroeg of laat last van. Verwijzen naar een verlopen garantie is goedkoop. Als er in een auto een constructie fout zit waardoor er gevaar ontstaat worden deze ook terug geroepen om het op te lossen. Philips zou de vlotter moeten vervangen door 1 waar de magneet niet van kan roesten (door de vlotter bijv waterdicht te maken). Of het waterreservoir moeten vervangen door 1 zonder roestbare magneet. Als dat allemaal niet kan het hele apparaat vervangen. Ik weet niet of de nieuwe Senseo-apparaten ook roestbare magneten in het reservoir hebben.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Paul5