Klacht: Schatting gasverbruik

op 12 oktober 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Er is 900 Kuub gas in de berekening gebruikt van Oxxio.

Terwijl ik de gasmeter en stroom stand heb doorgegeven.

Daardoor een naheffing gehad van 383 Euro gehad.

Wanneer 142 kuub verbruik voor gas wordt gebruikt.
En deel van afrekening wordt teruggestort.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 14 oktober 2016 om 16:20 geantwoord

Beste heer Beuqi,

Bedankt voor jouw bericht. Vervelend dat er nog onduidelijkheid is over de naheffing op de eindnota. Graag licht ik dit nogmaals toe via onderstaand bericht.

Op 26-7-2016 heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice en vanuit daar is aangegeven dat we de eindnota niet gaan corrigeren. Dit ,onveranderde, standpunt leg ik graag nog eens uit.

De meterstand die je aan ons hebt doorgegeven is 39948 dit is in lijn met de vorige meterstand en sluit aan op de meterstand die we afgelopen maart zijn overeengekomen. We kunnen meterstanden pas corrigeren indien we een bewijs hebben; bewijs in de vorm van bijvoorbeeld een foto van de meter of een opleverrapport van de makelaar toen u de woning betrad.
We kunnen zonder bewijs niet vaststellen dat er 142 m3 is verbruikt.

Ik adviseer je om het openstaande bedrag te voldoen om bijkomende incassokosten te vermijden. Je mag hiervoor ook een betalingsregeling treffen.

Hopelijk is bovenstaande uitleg duidelijk.

Hannah
Webcare Oxxio

Heeft op 18 oktober 2016 om 21:37 geantwoord

Ik heb de juiste meterstand opgenomen enkel wat later doorgegeven.
Deze foto's heb ik doorgestuurd, omdat ik eerst niet wist waar die naar doorgestuurd moesten worden.

Ik vind het bijzonder dat Oxxio zich de macht toe te eigent te bepalen welke meter standen er op enig moment waren terwijl er meterstanden worden doorgegeven. Vreemd want de meterstand van stroom is wel in acht genomen.

We laten het anders voor de geschillen commissie komen en dan zien we wel wie er gelijk heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Abeuqi