Klacht: Schandalige serviceverlening

op 06 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Het is meer dan schandalig zoals NLE met klanten omgaat. Mijn zus en zwager zijn net verhuisd en NLE zou ze op 29 juni jl komen aansluiten op hun nieuwe adres in Schoonhoven. Hele dag hebben ze gewacht. Kwamen niet opdagen en al helemaal aan de stress van hun verhuizingsperikelen en dan nog geen telefoon, geen internet, geen t.v.
Ik heb voor ze gebeld omdat ik wel vond dat ze genoeg over hun toeren waren. Die hooghartige tante aan de telefoon ontkende glashard dat ze die dag zouden komen, terwijl mijn zus nog de dag daarvoor had geverifieerd bij ene Tim op hun forum of ze wel zouden komen. Dat mens bleef maar insinueren alsof je alles uit je duim gezogen had, terwijl het bewijs toch echt op het forum te lezen was. Vervolgens word je toch driftig dat je zo wordt behandeld door zo\’n hooghartige tante die denkt gebruik te maken van machtsmisbruik.. Weer op het forum die Tim in kennis gesteld en hij zou het meteen uitzoeken. Niet lang daarna een bericht op het forum dat het was uitgesteld tot 6 juli! Nou, vandaag is het 6 juli, weer de hele dag thuisgebleven, maar wie er ook kwam geen NLE hoor. Wat een bedrijf zeg, om je dood te ergeren. Ik ben bij KPN, nou, die kwam meteen de dag na mijn verhuizing keurig netjes alles aansluiten. En dan heeft dat NLE nog het lef om een factuur te sturen over een hele maand, terwijl ze al 10 dagen zonder aansluiting zitten. Voor mij nooit en te nimmer NLE zeg, wat een klantonvriendelijk bedrijf en glashard elke keer hun afspraken ontkennen of verschuiven zonder de klant in kennis te stellen. Bedankt NLE voor het helemaal over de rooie helpen van mijn zus en zwager! Hoop dat toekomstige klanten worden behoed om daar een abonnement af te sluiten, want het is 1 en al kommer en kwel.

Als de donder zorgen dat die aansluiting vandaag nog plaatsvindt op 6 juli zoals opnieuw toegezegd! Al lossen ze de klacht op, mij krijgen ze niet meer tevreden als ik meemaak wat ze hebben aangericht! Meer dan schandalig! Wat mij betreft mogen ze binnen korte tijd helemaal failliet gaan, zulke bedrijven hebben geen bestaansrecht zoals ze de klant in de maling nemen! En dan die tante aan de telefoon nog een dominante, hooghartige behandeling ook, wat een raar bedrijf zeg!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw Noppen. Aan de hand van de door u doorgegeven adresgegevens hebben wij geen dossier kunnen vinden in onze administratie. Wij kunnen op basis hiervan uw klacht niet in behandeling nemen. Wij ontvangen daarom graag de juiste adresgegevens of een klantnummer. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Toedeloet13

3 maanden geleden - Ik heb ook duidelijk vermeld dat het om mijn zus en zwager, fam J.L. Vos, gaat onder Extra informatie, wonende op het adres Lommerrijk 20 te Schoonhoven. Hun klantnr. is 3000544675. Zitten al meer dan 10 dagen zonder aansluiting, terwijl alles op tijd was aangevraagd. En maar afspraken maken en niet nakomen en dan nog zo'n tante die alles ontkent aan de telefoon ook. Meer dan schandalig! Zijn er helemaal overspannen van, kunnen niks regelen en zijn helemaal onthand. Zitten midden in de verhuizingsperikelen en kunnen niks regelen dankzij NLE. Bedankt dat ik met 2 overspannen mensen zit dankzij jullie. Alleen met een factuur sturen zijn jullie snel en dan nog wel laten betalen voor al die dagen dat ze zonder aansluiting zitten. Hebben al 2 dagen voor niks op jullie zitten wachten en nog niet afbellen, niks! Wat een onbetrouwbaar bedrijf zijn jullie, bah! Maar goed, de mond-op-mond-reclame werkt altijd prima! Ben ik even blij dat ik bij KPN zit en die alles zo snel en correct heeft afgehandeld. Ga e eens in de leer!

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Vos, Hartelijk dank voor het doorgeven van de juiste adresgegevens. Uit onze gegevens blijkt dat er gisteren contact is geweest met onze Klantenservice. Zoals besproken doen wij ons uiterste best om de aansluiting zo snel mogelijk gereed te maken. Wij houden uw aanmelding in de gaten. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Toedeloet13

3 maanden geleden - Er is reeds dertien dagen contact geweest met uw klantenservice en elke dag hetzelfde antwoord 'belt u morgen nog eens' en/of er wordt toegezegd dat er morgen wordt aangesloten! De volgende dag blijkt dat weer niet te zijn gebeurd en dan weer bellen en weer een half uur wachten bij de buren nota bene omdat NLE het weer zal uitzoeken en alsmaar luisteren naar een zenuwenmuziekje. En dertien dagen lang al een heel kapitaal kwijt aan telefoongesprekken waarbij je steeds meer dan een half uur moet wachten op antwoord en wat voor antwoord, steeds hetzelfde slappe verhaal 'belt u morgen nog eens terug'. De buren hebben er inmiddels ook al meer dan genoeg van steeds maar lastig te worden gevallen. Mijn zus en zwager zijn helemaal overspannen en zenuwenziek door jullie geraakt. Kunnen niets regelen na hun verhuizing en kunnen zelfs geen arts bereiken. Mijn zus heeft net een beroerte gehad en moet veel rusten en door al die spanningen dankzij jullie is zij alweer aan een beroerte toe. Reken maar dat ik jullie aansprakelijk stel als ze weer een beroerte krijgt. Zijn jullie helemaal mesjokke om iemand zo in de maling te nemen en aan het lijntje te houden. En wie betaalt al die dure telefoongesprekken terug en dan glashard een factuur sturen voor een hele maand terwijl ze al dertien dagen afgesloten zijn van alles en nog wat en torenhoge telefoonkosten hebben dankzij jullie. Wat dachten jullie dan, dat de buren je maar gratis laten bellen of zo? En dan die wachttijden, niet normaal meer. Jullie moesten je doodschamen zulke waardeloze klantenserviceverlening te verlenen. Wij houden uw aanmelding in de gaten, o ja, dat hebben ze meer gehoord, al dertien dagen lang en raad eens, er gebeurt maar niets! Ze heeft al dat hele personeel van jullie aan de lijn gehad, steeds een andere sukkel met hetzelfde antwoord. Jullie doen gewoon geen flikker en hebben maling aan de klant! Wees dan ook zo eerlijk om dat toe te geven, stel amateurs! Wij doen ons uiterste best, nou, dat blijkt, als je al dertien dagen wacht en wacht op aansluiting. Geen telefoon, geen internet, geen televisie, lekker bedrijf zijn jullie zo! Vraag me af hoe jullie het zelf zouden vinden zo van de buitenwereld te worden afgesloten en dat al zo lang! Het wordt zo langzamerhand een 20-jarenplan dat aansluiten van jullie! En maar zwammen in de ruimte 'we doen ons uiterste best', oh, morgen wordt u aangesloten maar niet heus', bel morgen nog eens terug'. Waarmee denken jullie van doen te hebben? Met een stel halve garen of zo? Nou, er wordt geen factuur meer betaald voor alles in orde is gemaakt en er wordt natuurlijk niet betaald voor weken waarin geen enkele aansluiting was!

Bericht van NLE

2 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Na het doorgeven van uw verhuizing zijn wij voor u aan de slag gegaan om de aansluiting op het nieuwe adres in orde te maken. Volgens de algemene voorwaarden die u bij het aangaan van uw Alles-in-1-contract accepteerde, dient u de verhuizing minimaal 4 weken door te geven. De gewenste startdatum op het nieuwe adres was daarom 30 juni 2017. In de algemene voorwaarden wordt tevens vermeld dat NLEx voor het beschikbaar komen van de dienst afhankelijk is van derden, in dit geval KPN Wholesale, de beheerder van het kopernet. Om technische redenen kon uw aansluiting helaas niet op de gewenste startdatum opgeleverd worden, waardoor er enige vertraging is ontstaan. Helaas heeft NLEx hier geen invloed op. Uit onze gegevens blijkt dat de lijn op 14 juli 2017 volledig is opgeleverd en sindsdien bent u weer helemaal online! We begrijpen natuurlijk dat het vervelend is om een periode geen internet te hebben. Voor de vertraging die is ontstaan bieden wij u 1 maand gratis Alles-in-1 aan (€38,95) Wij horen graag van u of hiermee uw klacht is opgelost. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Toedeloet13

2 maanden geleden - Uw reactie ontvangen en door mij overwogen. Hiermee kan ik akkoord gaan met de 1 maand gratis alles-in-1, maar ik wil wel dat er nog het e.e.a. in orde wordt gemaakt natuurlijk. Ik heb wel een kapitaal moeten uitgeven aan telefoonkosten, want ik moest elke dag maar bellen naar uw bedrijf ('bel morgen nogeens terug' en dat elke dag bij de buren). Vervolgens hing ik dan meer dan een half uur aan de telefoon met een zenuwenmuziekje van hier tot ginder na 'een ogenblikje, we zoeken het even uit'. Kassa, kassa, kassa bij de buren! Ook wil ik dat de mij toegezonden factuur in orde wordt gemaakt, want ik ga natuurlijk niet betalen voor die 14 dagen waarin ik van alles afgesloten was. Ik kon nog geen arts bereiken en de artsen mij niet (heb recent een beroerte gehad). In afwachting

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 26 juli 2017 om 11:11 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Wij begrijpen dat het vervelend is om 14 dagen geen internet te hebben. Om die reden boden wij u dan ook 1 complete maand gratis Alles-in-1 aan.

We vinden het jammer om te horen dat u ontevreden bent over de geboden compensatie. Echter is dit wel het maximale wat wij u kunnen aanbieden. Het bedrag wordt in mindering gebracht op uw eerstvolgende maandfactuur van Alles-in-1.

NLEx Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Toedeloet13