Klacht: schadevergoeding voor stil leggen bedrijf

op 13 oktober 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Werkzaamheden bij de buren.Wij kwamen om 8 uur s morgens op de zaak .Licht, machines computer en telefoon deden het niet meer. Personeel heeft de hele morgen gewacht maar is om twaalf uur naar huis gestuurd. Om twee uur was de storing verholpen. Nu willen wij de schade claim bij u neerleggen. Niemand heeft die dag kunnen werken.Het bedrag wordt 1250.84 euro (de datum was 25 augustus 2016)

Wij willen graag de schade vergoed hebben.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 14 oktober 2016 om 09:20 geantwoord

Geachte mevrouw Roth,

Op 13 oktober 2016 heeft u Stedin Netbeheer B.V. aansprakelijk gesteld voor de schade aan uw een stroomonderbreking, ontstaan op 25 augustus 2016. Met dit bericht laten wij u weten dat wij uw claim niet in behandeling nemen, omdat de door u aangegeven schade te laat bij ons is gemeld.

De aansprakelijkheid van Stedin Netbeheer B.V. is beschreven in de ‘Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruik’. Deze zijn te vinden op onze website www.stedin.net. Op grond van artikel 17 lid 5 van deze algemene voorwaarden, nemen wij uw schadeclaim niet in behandeling. Schade hoort zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken na het ontstaan daarvan, bij de netbeheerder te zijn gemeld. Meldingen na deze termijn worden in beginsel niet in behandeling genomen.

Tevens willen wij opmerken dat op grond van artikel 17 lid 3 van de bovengenoemde algemene voorwaarden is bepaald dat indirecte schade niet wordt vergoed. Indirecte schade is bijvoorbeeld schade als gevolg van bedrijfsstilstand, als gevolg van het niet kunnen uitoefenen van een beroep of bedrijf of als gevolg van winstderving. De door u geclaimde schade is indirect. Wij vergoeden deze schade daarom niet.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
Stedin Klachtenmanagement

Alle klachten die gemeld zijn door marian roth