Klacht: Schade door nalatigheid van eem monopolist.

op 20 februari 2018 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Op 14 november jl. kwam een Stedin-monteur de slecht functionerende, zogenaamde “slimme meter” vervangen omdat deze de meterstanden niet doorzond.
Op 18 januari stormde het flink en dreigde een deel van mijn zonnepanelen het dak te verlaten. Op 25 januari kwam de leverancier die de schade opnam.
Toen bleek dat de verbinding tussen de omvormer en het net in de meterkast was uitgeschakeld.
Ik heb daarna met de klantenservice gebeld die mij adviseerde een schadeformulier op internet in te vullen. Dat heb ik gedaan en een bedrag van
€ 125,- aan schade opgegeven.
Ik kreeg daarop een afwijzing. De monteur had de installatie uitgezet omdat hij spanningvrij moest kunnen werken. ” Het aanzetten is de verantwoordelijkheid van de gebruiker”, zo stelt Stedin. Hoe had ik kunnen weten dat de verbinding met de omvormer moest worden hersteld
Dit gedrag van zo’ n monopolist vind ik on aanvaardbaar

Als Stedin de verantwoordelijkheid erkent en een bedrag aan gederfde energieopbrengst vergoedt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Stedin

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Stedin nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dulkjmr