Klacht: Samsung tv van €1229,- binnen garantie defect, geen reparatie mogelijk en geen gelijkwaardig toestel wordt aangeboden

op 04 juni 2018 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Op 18-8-16 een Samsung tv (UE49KS7000) gekocht bij Tvreus voor €1229,-. In eerste instantie een zeer fijne tv. Sinds een aantal maanden begonnen er lichtvlekken te ontstaan op meerdere plekken van het scherm. Gelukkig binnen de garantieperiode denk je dan. Contact opgenomen met Tvreus die ons door verwees naar Samsung. Door reparatiedienst is de tv onherstelbaar verklaard. Omruilactie (voor opvolgend model) kon worden opgestart. Dit model bleek na besteld te zijn opeens niet meer leverbaar. Teleurstelling! Dan liever geld terug. Tvreus zegt dat dat (rest)bedrag pas te bepalen valt na opsturen oude tv. Na veel zeuren kreeg ik een bedrag te horen van ongeveer €479,-. Wat?? Na anderhalf jaar €479,- euro terug op een defect toestel van €1229,- binnen de garantieperiode?! Serieus!!??
Weer contact opgenomen met Samsung. Samsung deed enkele omruilaanbiedingen maar helaas totaal andere en niet vergelijkbare tv’s (andere voet, zwart ipv zilver, 1 tuner ipv 3 tuners, etc). Iets vergelijkbaars met mijn huidige toestel (nu in de winkel voor plusminus €800,-) is wel mogelijk maar onder bijbetaling van €400,- of €250,- afhankelijk van het aangeboden model. Raar!! En wat een slechte service!! Ik zit tenslotte met een kapotte tv binnen de garantieperiode?? En dan bijbetalen??! Ja maar dit zijn upgrades zegt Samsung en daarvoor moet u bijbetalen. Indien u niet akkoord gaat kunt u weer naar de verkoper voor een oplossing.
Helaas kwam ik daar niet verder dan een teruggaaf van €479,-. Fijn… tussen wal en schip…

Mocht er via dit medium geen oplossing worden gevonden dan zie ik mij helaas genoodzaakt om mijn advocaat in te schakelen en gaan we het aankoopbedrag terug vorderen. Jammer! Jammer dat het zo moet!! Zowel van Tvreus als een grote multinational als Samsung had ik ouderwets goede service verwacht. Volgende keer kopen we maar weer een Sony…

Een oplossing zou voor mij zijn wanneer door Samsung een vergelijkbaar model (blijkt momenteel niet mogelijk) aangeboden wordt. Indien niet mogelijk verwacht ik eventueel een klasse hoger ZONDER bijbetaling. Het gaat tenslotte om een defect toestel BINNEN de garantietermijn.
Een andere oplossing zou zijn ontbinding van het koopcontract en teruggave van het aankoopbedrag (tv mag aub retour) zodat ik een andere goedwerkende tv kan aanschaffen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HugoZ