Klacht: Samsung S6 buttons naast Home button knipperen

op 05 december 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

De 2 soft touch key buttons naast de Home button op mijn Samsung S6 gingen – na de laatste update – zomaar eens vanzelf als een malle aan-uit te flikkeren/knipperen.

Dit euvel begon in eertste instantie af en toe en stopte dan vanzelf na een tijdje.

Het knipperen van de toets lichtjes werd steeds frequenter en hield steeds langer aan.

Op dit moment blijven de lampjes van de 2 tiptoetsen continu non-stop heel snel flikkeren, behalve als het scherm uitstaat.

Door dit overmatige button licht gedrag werkte mijn touch scherm bij gebruik ook in eens zo veel trager en opent pas iets, wat ik een aantal seconden geleden had aangeklikt.

Omdat ik hier gek van werd en mijn batterij – bij het niet gebruiken! – veel té en sneller dan normaal leeg (10 uur i.p.v. 30-35 uur), heb de touch key ligts nu geforceerd uitgezet met deze app: Galaxy Button Light.

Zelfs als ik in deze app i.p.v. de normale stand van 1.5 seconde zet of de manuele stand op maximale tijd zet, wordt t flikkeren niet minder snel.

Nu staan ze als compleet uit ingesteld wat de enige instelling in deze app is om de lichtjes helemaal uit te zetten.

Maar het ophol geslagen signaal van het systeem naar de ledjes van de toetsen op de achtergrond is hier natuurlijk niet mee gestopt.

Mijn accu gaat dan nu ook iets langer mee, maar wordt nog steeds sneller dan normaal leeggezogen door deze abnormale systeem activiteit.

Mijn touch screen wetkt nu wel wat directer en sneller dan toen het knipperen aan stond, maar nu lichten de toetsen ook niet meer even op in het donker als je je er op klikt.

Hiernaast werd mijn telefoon soms zó heet tijdens normaal gebruik, dat ik hem al een aantal keer uit heb moeten zetten.

Ook als ik op de snel manier oplaad, wordt de telefoon zó heet, dat ik inmiddels alleen nog maar op de normale wijze oplaad en het toestel wordt dan niet te heet.

Alles geprobeerd: opnieuw opgestart, reboot, clear cache, de accu helemaal leeg gebruikt en vervolgens helemaal 100% vol (normaal) opgeladen, uit/aan gedaan, virusscan (geen virus gedetecteerd), opladen tijdens gebruiken, scherm schoongemaakt, in veilge modus opgestart alle apps verwijderd, fabrieksinstellingen terug gezet, etc.

Niets helpt! 🙁

Het enige waardoor het ongebruik snel knipperen van de buttons stopt, is wanneer ik de extra batterij bespaarder instel.

Maar een smartphone met een geavanceerde van 600 euro in zwart-wit modus en met beperkte functionaliteiten gebruiken lijkt me een brug te ver!

Dus dit is echt geen optie voor een oplossing.

Super irrirant en tot nu toe dus alleen maar tijdelijke noodoplossingen gevonden die het probleem omzeilen en niet oplossen.

Ik hoor dus graag of hier een oplossing voor is.

Bedankt alvast.

Met de oplossing die het probleem oplost.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

Reactie van de melder van de klacht J-dsgn

10 maanden geleden - Samsung reageert als vogt: "Je hebt onlangs een klacht gemeld over Samsung. Helaas neemt Samsung jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat Samsung weten wat je hiervan vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop Samsung met jouw klacht omgaat!" Samsung neemt blijkbaar niet eens de moeite om uit te leggen waarom ze mijn klacht niet in behandeling nemen? En nu ?! :(( ..

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht J-dsgn

2 maanden geleden - klacht kosteloos en perfect afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door J-dsgn