Klacht: Samsung heeft mij slechte huishoudelijke producten verkocht en komt afspraken iet na

op 22 augustus 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Na minimaal 10 maar mogelijk 15 jaar een goede wasmachine van indesit gehad te hebben gingen wij over op nieuwe apparaten van Samsung. Dit was in januari 2015 en wij hebben gekocht een eco bubble wasmachine en bijhorende droger van Samsung. Reeds in oktober 2015 ging de droger stuk. Deze maakte veel herrie en droogde niet meer. Deze is gerepareerd, maar maakt nog steeds veel herrie, waar samsung niks mee wil doen. Bewijs een filmpje hiervan. Vervolgens kwam in mijn kraamweek juni 2016 de kraamverzorgster met gloednieuwe nooit gedragen volledig verscheurde babykleding. Het was mij al opgevallen dat ik sinds mijn nieuwe wasmachine en droger opeens wel heel veel kleding slijtage had echter kon een verband met mijn Samsung droger en/of wasmachine moeilijk hard maken. Nu echter was het overduidelijk aangezien de babykleding nog nooit gedragen was en enkel voor ingebruikname gewassen en gedroogd waren, door mijn kraamverzorgster, met mijn Samsung wasmachine en droger beide gekocht in januari 2015. Eerst dacht ik nog dat dit aan de droger lag want die had al eerder mankementen getoond en deed het eigenlijk nog steeds niet heel goed. Maakt oa extreem veel herrie. Echter het bleek, na onderzoek door selectro (Samsungs eigen reperateur) de wasmachine en erger Samsung weet van dit mankement bij dit model! Met een nieuw manchet zou het opgelost zijn en de vele beschadigde kleding moest ik maar claimen op mijn eigen inboedelverzekering! Mijn inboedelverzekering weigert dit logischerwijs, immers Samsung is aansprakelijk. Ook bleek een nieuw manchet het probleem niet op te lossen, want binnen de garantie van de reparatie door Samsungs onderaannemer selectro werd er weer babykleding aan stukken gescheurd. Ook was er nu een schaafplek in de vorm van de trommel op het glas van de deur te zien, waardoor ik zeer huiverig werd het apparaat nog te gebruiken, aldus 3 augustus 2016. Dit werd mij overigens ook zeer streng afgeraden te doen door Samsung. Selectro is donderdag 11 augustus gekomen voor een nieuwe reparatie, het binnenwerk zou vervangen worden, echter dit bleek bij nader inzien volgens selectro niet 100% te garanderen dat het probleem weg zou zijn. In plaats daarvan zou ik binnen 4 dagen een een nieuwe wasmachine krijgen. Een tijdelijke vervangende machine was dus ook iet nodig. De huidige wasmachine werd klaargezet voor vervoer en met onderdelen in de trommel achtergelaten. Niet meer te gebruiken dus! Het is nu 22 augustus en ik ben door Samsung ondanks vele beloftes hierover, nog niet eens gebeld om te praten over een oplossing. Ze negeren mij volledig, terwijl ik vanaf 3 augustus tot nu 22 augustus al niet kan wassen. Dit terwijl ik een kindje heb met een hartafwijking die extra hygiëne behoeft en zelf ook nog extra hygiëne behoef om dat ik meer dan 11 weken na mijn bevalling nog steeds bloed. Iedere keer als ik bel wordt ik in de wacht gezet, wordt navraag gedaan en wordt mij belooft dat ik diezelfde dag nog gebeld wordt door de afdeling die er over gaat. Nog geen een keer is deze belofte nagekomen. Ik vind dit schandalig!! Ik heb een vrijwel nieuwe wasmachine en droger die het allebei niet naar behoren doen. Mijn wasmachine heeft het vanaf het begin al niet naar behoren gedaan en beschadigd mijn kleding al vanaf januari en vanaf 3 augustus kan ik al niet meer wassen. De droger functioneert al sinds oktober 2015 niet naar behoren. Samsung neemt niet eens contact met mij op om tot een oplossing te komen terwijl selectro, hun eigen reparateur, reeds donderdag 11 augustus al heeft aangegeven dat ik een nieuwe dien te krijgen. Ook heeft selectro de schade aan de kleding gezien en erkend selectro dat dit door de wasmachine komt. daarnaast heeft selectro zelf nog een kapot getrokken sok van mijn man uit de afvoerbuis van de de wasmachine nog ver voor het filter gevist. Kortom het is overduidelijk dat de wasmachine van Samsung niet deugd! Toch weigert Samsung te komen met een oplossing en houden ze zich ook niet aan hun eigen termijnen en beloftes.

Wanneer ik het volledige aankoopbedrag van de droger en wasmachine terug krijg, beide producten opgehaald worden en ik tevens een schadevergoeding krijg voor de stukgetrokken kleding en de vele dagen dat ik niet kon wassen terwijl ik thuis een kindje heb van 2,5 maand met een hartafwijking.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ivanleijenhorst