Klacht: Samsung crediteert toestel zonder melden na slechte reparatie service.

op 26 augustus 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik ben al 2 maanden bezig om mijn Samsung s7 edge, die ik op 10 mei dit jaar heb gekocht te laten repareren door Samsung.

De schade ( defecte scherm) viel onder de garantie en toestel werd gerepareerd en terug gestuurd na 2 weken. Echter zat daar reparatieschade op dit werd gemeld aan Samsung via telefonisch contact, facebook en in de store maar helaas geen gehoor.

Na contact via facebook mocht ik het toestel eindelijk weer opsturen begin augustus. Toestel weer ontvangen na 2 weken.
Dit keer scherm weer vervangen maar een zwart beeld daarnaast ook een lichte kras aan de achterkant. Gemeld via facebook en weer opgestuurd via drmobile.

Tijdens de 3e reparatie werd ik gebeld door een medewerker van Samsung voor een tevredenheids onderzoek naar mijn toestel en het reparatie ervan. Na netjes te hebben aangegeven dat ik hier niet tevreden mee ben heb ik zelfs een mail gekregen van

Erwin Soer
Teamleader Voice of Customer

Die zegt:
\”Onlangs heeft u contact gehad met onze klantenservice inzake uw Samsung SM-G935FZSAPHN.

Daarbij heeft u aangegeven niet tevreden te zijn met de reparatie.

Het is altijd teleurstellend te vernemen, dat één van onze klanten hinder heeft ondervonden.

Graag verzekeren wij u ervan dat dit op geen enkele wijze in relatie staat tot het hoge serviceniveau dat wij voortdurend nastreven.
Nu na 2 weken kom ik er zelf achter dat mijn toestel gecrediteerd is wat inhoudt dat het ingenomen is omdat het niet meer te repareren valt.\”

2 dagen later wordt mijn toestel buiten mijn weten om gecrediteerd.

Hier moest ik zelf achterkomen op 26 augustus vrijdag avond via een klantenservice medewerker van Samsung. Lullig noemde de medewerker het.

Sinds 22 augustus staat dit al bekend in het systeem van Samsung. Dit is allemaal zonder enig contact met mij gebeurt. Als vuur op de olie stond het in het systeem geregistreerd, dat ik als eigenaar afstand heb gedaan van mijn telefoon.

De medewerker was verbaasd en ging meteen een dossier aanmaken. Hierover krijg ik ook geen bevestigingsmail dus ik kan de volgende keer mijn verhaal weer opnieuw vertellen.Dit gaat allemaal nog 5 werkdagen duren. Daarna wordt er nog contact met mij opgenomen om te kijken wat er mogelijk is.

1 woord onacceptabel, ik had bij mijn vodafone abonnement 3 maanden gratis onbeperkte data gekregen waarvan ik maar anderhalf maand gebruik heb gemaakt. Daarnaast is dit mijn nieuwe zakelijke telefoon, door het niet hebben van een degelijke toestel heb ik veel hinder hieraan ondervonden.

Dit is een zeer dure telefoon waar ik elke maand kosten voor betaal aan mijn provider.

Elke keer als ik een medewerker van samsung spreek druipt de slechte interne communicatie ervan af. Elke keer moet ik mijn verhaal opnieuw doen.

Met altijd mijn eigen initiatief om de zaken aan de gang te krijgen voor mijn toestel en product van Samsung.

Ik ben tevreden als ik een gloed nieuwe toestel ontvang.

En als compensatie voor alle hinder en maar kort gebruik te hebben maken van een 3 maanden oude toestel wil ik ook een bonus accessoire in vorm van de nieuwste draadloze muziek oordopjes van Samsung of iets dergelijks.

Als Samsung dit kan doen dan zal ik dit zeker vergeven. Want op dit moment staat Samsung voor mij echt op de laatste plek. En dit is van iemand die 5 jaar lang een iphone 4 heeft gebruikt voordat hij upgrade naar een Samsung s7 edge.

Dit was naar mijn overtuiging de telefoon van 2016 waar ik heel enthousiast over was en door mij zelf een ander collega deze toestel heeft gekocht.
Voor wie eigenlijk het premium gevoel ook niet echt meer bestaat.

Als Samsung dit niet op een waardige manier kan oplossen dan ga ik in de toekomst toch kijken naar de betere concurrenten van dit merk. Op basis van de hele bedrijfsvoering en management van Samsung NL zou ik het in ieder geval niet aanraden.

Reparatienummer
iRMADRSA14010393

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shazeeb Karwa