Klacht: saldo verlopen kaart

op 05 september 2015 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Bij instappen tram meldt lezer “verlopen, vervang kaart”. Hoe dat in de tram moet is onduidelijk. Dus maar zwart gereisd. ik had immers de intentie netjes te betalen, maar het systeem maakt het mij onmogelijk. Aangekomen op het station heb ik geen andere keus om mijn vrouw alleen verder te laten reizen en vervoeg mij bij het OV-servicecentrum. Die blijken niet in staat het saldo van mijn vervallen verklaarde kaart op een andere kaart over te zetten. Ik kan – op eigen risico – de kaart opsturen en wachten tot het saldo teruggestort wordt. In de tussentijd is dit saldo op geen enkele manier beschikbaar voor mij.
Daarna stond mij een wandeling terug naar huis te wachten van ruim één uur in de regen.
Voor mij voldoende reden af te zien van het gebruik van de OV-chipkaart, een uitvinding van een monopolide aanbieder die slechts uit is op uitbuiting van de reiziger.

Een fatsoenlijke procedure voor het kostenloos vervangen van een verlopen OV-chipkaart. Er zijn geen goede redenen te verzinnen waarom een dergelijke vervanging niet door een oplaadpunt te realiseren zijn.

Risico's en kosten eenzijdig bij de reiziger leggen getuigt van monopolide gedrag.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door japie12345