Klacht: Rugpijn na 5 jaar op Auping matras van € 1.500

op 21 juli 2015 over Auping in de categorie Bedden

Ik kreeg in 2010 twee Auping matrassen geleverd, type Maestro, 90×2,20. Beide matrassen medium.
Ik slaap er nu ca. 5 jaar op en word al enige maanden ‘s-ochtends met rugpijn wakker. Ik ben een gezonde vent, sport veel en heb geen lichamelijke klachten.
Matrassen omgewisseld (het tweede wordt nauwelijks beslapen) en de rugpijn was na 1 nacht verdwenen.
Het Auping matras van € 1.500 is dus na ca. 5 jaar “op”.
Klacht is gediend bij Piet Klerkx, ik moet € 150 onderzoekskosten betalen en dan gaat Auping kijken of ze het kunnen repareren. Kosten zijn vooralsnog onduidelijk en ook onduidelijk of (en welk deel) ik zelf moet betalen.
Is dat de normale gang van zaken bij Auping / Piet Klerkx? Op website Auping staat dat een normaal matras 8 tot 10 jaar moet kunnen meegaan maar hun eigen matrassen van € 1.500 per stuk zijn al na 5 jaar niet meer bruikbaar.
Heb foto’s gemaakt met een lange lat op het matras en duidelijk is dat er een kuil in zit het andere matras is kaarsrecht.
Als dit de kwaliteit van Auping is, dan koop ik liever een nieuw matras bij een outlet voor €200 of zo, daar kan ik er bij a 8 van kopen en dan slaap ik beter en langer dan 8 jaar schat ik zo.

Wil best bijbetalen voor een nieuw matras (deze keer een "firm" want mij is gebleken dat ze me ook nog het verkeerde type hebben geadviseerd met mij. 80 kg en 1,80 lengte) en snap dat je niet 5 jaar "gratis" kunt slapen. Maar ik wil dat het kosteloos wordt onderzocht en dat ik niet bij voorbaat al € 150 moet betalen met ongewisse uitkomst. Is dat onredelijk?

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Auping over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Auping in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door paul1959