Klacht: Rot fruit van Lidl

op 18 juli 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Begin dit jaar kocht ik bij Lidl een tros bananen. Binnen twee dagen bleken ze allemaal verrot. Klacht ingediend bij Lidl, een tegoedbon van vijf Euro ontvangen. Vanaf dat moment kocht ik bananen bij andere supermarkten, zonder ook maar één rotte banaan in mijn handen gedrukt gekregen. Gisteren zag echter aan de buitenkant gezien mooie bananen liggen, ze waren zelfs nog niet helemaal rijp zo leek het. Thuisgekomen pakte ik er een en wat bleek? Deze banaan was voor zeker 20% verrot vanbinnen. Vanmorgen pakt ik de volgende. U raadt het al: volkomen verrot vanbinnen!!! Zie bijgaande foto’s. Lidl: als u niet in staat bent om goede, verse, niet verrotte bananen in uw winkel te leggen STOP dan met de verkoop ervan. Omdat Lidl hardleers schijnt te zijn zal ik deze klacht, met de gemaakte foto’s deze keer ook maar naar de diverse consumentenprogramma’s en Consumentenbond doorsturen. Wellicht kan publicatie via deze kanalen Lidl ervan overtuigen dat ze andere kwaliteit moeten inkopen of de verantwoordelijke inkoper(s) van deze versproducten op de inkoop van wc-papier moeten zetten. Want na het eten van bananen van Lidl heb je dat product zeker nodig.

Pas als Lidl waarmaakt waar ze dagelijks mee adverteren:
Kampioen in verse groente en fruit.
Is dat niet mogelijk dan moet Lidl direct stoppen met de verkoop van bananen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 18 juli 2017 om 14:51 geantwoord

Heeft op 18 juli 2017 om 18:53 geantwoord

Lidl moet stoppen met het rondsturen van standaard antwoorden aangevuld met spetterende onzinteksten. Lidl met gewoon erkennen dat ze het laatste jaar waardeloze bananen inkopen. Controle in de winkel? Vergeet het maar. De inhoud van nog halfvolle dozen bananen worden gewoon bij elkaar gekieperd. Eens een banaan openmaken ter controle? Mag niet van het hoofdkantoor. Dat is het standaard antwoord van de Lidl managers in de winkels. Ze zijn schijt benauwd voor het hoofdkantoor namelijk. Zij mogen die rotte bananen niet eens uit het schappen halen voor retourzending. Dat kost ze hun baan namelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door GZWL