Klacht: huurprijs

lspuij op 17 januari 2012 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte,
Voor mijn verjaardag krijg ik van mijn kinderen een roompotbon en geld om er eens lekker en paar dagen tussen uit te gaan.;
We bespreken met vrienden een huisje op klein vink voor 4 dagen….winteraanbieding 49 euro.
Afgezien van de kaartjes voor het thermaalbad, die we ook via u kochten. Komt de rekening op totaal 212 euro!
1x 49 voor het huisje
12 x 2.05 is 24.60 ?????
1 x 22.50 reserveringskosten???

Dit gaat plaatsvinden a.s. vrijdag en heb ingestemd en de rekening betaald maar vind het eigenlijk meer dan schandalig dat er geadverteerd wordt met wintervoordeel terwijl dit gewoon weer een instinker is.

Heb eerst contact opgenomen met jullie omdat ik de verkeerde bon had ontvangen blijkbaar. Daarna werd ik teruggebeld door zo’n snelle medewerker, die het wel even allemaal zou regelen. Hij vergat de overige bedragen te melden. We hebben de bon van 100 euro opgesplitst in huisjeshuur en badenkaarten. Toen kwam de echte rekening. Hij had ook de reserveringskosten kunnen noemen en die ook van de bon van 100 euro kunnen afboeken. Dit bedrag en ook de toeristenbelasting waren een verassing voor later.

Gewenste Oplossing:

Ten minste de reserveringskosten terug, anders had u beter 71.50 voor de huur gevraagd. Begrijpelijk dat 49 leuker staat en eerder verkoopt maar misleidend is het dus zeker wel.
Ik moet rond komen van 900 euro per maand en dacht dat dit net zou kunnen met de bon. Jammer genoeg zal ik hier nog financiele de naweeen van hebben, het feest is nog niet eens begonnen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

Bericht van Roompot

12 jaren geleden - Geachte familie Spuij, Zojuist hebben wij kennis genomen van uw bevindingen. Wij willen u hierbij mededelen dat wij uw klacht in behandeling zullen nemen. U ontvangt binnen 3 weken een reactie onzerzijds. Met vriendelijke groeten, Webcareteam Roompot Vakanties

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 18 januari 2012 om 12:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Heden hebben wij mevrouw Spuij van een schriftelijke reactie voorzien.
Wij communiceren te allen tijde een kale huurprijs maar vermelden dat er bijkomende kosten berekend worden zoals bijv. reserveringskosten, lokale heffingen e.d. Deze kosten zijn standaard en worden derhalve aan iedere boeking toegevoegd.
Mevrouw Spuij heeft geboekt voor een huurbedrag ad. € 49,- (de zogenoemde Winteraanbieding). De reserveringskosten bedragen immer € 22,50 en de lokale heffingen bedragen in dit geval € 24,60. Mevrouw Spuij heeft dus geboekt voor een totaal bedrag van slechts € 96,10.
Verder brengen wij een waarborgsom ad. € 65,00 in rekening. Wanneer de accommodatie schoon en schadevrij wordt achtergelaten ontvangen onze gasten dit bedrag na afloop van het verblijf retour. De keuze om al dan niet entreebewijzen te bestellen voor het ter plaatse aanwezige thermaalbad is uiteraard aan mevrouw Spuij zelf, wij verplichten haar hier geenszins toe. Het bedrag voor betreffende entreebewijzen komt in dit geval op € 51,00. Mevrouw Spuij beschikt over een bon met een waarde ad. € 100,00. Dit bedrag hebben wij reeds van haar totale rekening afgetrokken.

Gelet op bovenstaande uiteenzetting lijkt het ons evident dat hier van misleiding in geen geval sprake is. Wij kunnen het verzoek van mevrouw Spuij tot restitutie dan ook niet inwilligen.

lspuij

Heeft op 18 januari 2012 om 13:13 geantwoord

Dit was wel te verwachten. Vandaag nog ontving ik weer een aanbieding voor een huisje 2 euro pppn. Ga zelf maar eens uitrekenen wat het kost om 4 dagen weg te gaan. 4 dagen met 2 personen = 8x2 = 16 euro???
Nee meer als 100. Is dit misleiding of niet. We gaan proberen of radar hier iets aan kan doen. Het is hetzelfde als de prijzen voor vliegen zonder de vliegtax en luchthavenbelasting. Ook zij zijn nu verplicht het gehele plaatje te laten zien.
We zijn nog niet naar de roompot geweest, dat gaat vrijdag gebeuren maar wel met een bittere smaak. En dit is dan ook direct de laatste keer ongezien. Dit verdient niet de schoonheidsprijs.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - De klacht is inderdaad niet opgelost. Zo zullen er nog veel mensen misleid worden. Zet maar gewoon het totale bedrag er direct op. Ik heb nu ook een aanbieding gekregen voor 19 euro pppn. Ga maar eens berekenen wat een huisje voor 4 dagen kost in dit geval. € 147,64 euro dus voor 4 personen, 4 nachten. BELACHELIJK! deze vorm van reklame.

Alle klachten die gemeld zijn door