Klacht: 2 dagen met verstopping toilet, ondanks meldingen Service Point

KatBKKKKIIIIKKKIIIKKIIKKI op 03 juli 2023 over Roompot in de categorie Vakantieparken

In de periode van 9 tot 16/06/23 huurden we een bungalow via Roompot.

Bij aankomst viel het ons vrijwel meteen op dat de bungalow niet echt schoon/onderhouden was.
OK, niet écht de start waarop we hadden gehoopt, maar we fristen de bungalow zelf op en maakten hiervan even melding tijdens de eerstvolgende openingsuren aan de receptie. Probleem opgelost!

Echter, op maandagavond merkten we dat het toilet steeds moeizamer/trager begon door te lopen. We schaften ons toen wat producten aan in een dagwinkeltje, in de hoop dit probleem zelf te kunnen verhelpen.

In de loop van dinsdag liep het water nog nauwelijks door, en stond dan ook vrijwel tot bovenaan de wc-pot.
We contacteerden diezelfde dag dan ook het Service Punt, in de hoop iemand te zien langskomen om dit probleem op te lossen. Volgens de medewerker was dit echter niet nodig. Het probleem zou zich wel oplossen als we maar voldoende bleven… en bleven doorspoelen, tot het water terug normaal doorliep. Een technieker sturen was niet nodig, werd ons gezegd!?

Ondertussen konden we het toilet helemaal niet meer gebruiken, maar dit was blijkbaar geen probleem van hoogdringende aard!?
Hoe we ons dan moesten behelpen, was blijkbaar geen thema!

Ik stelde toen zelf voor om eventueel een aangrenzende bungalow te gebruiken om alsnog naar het toilet te kunnen, gezien er geen gemeenschappelijk toilet voorhanden was in het park. Maar ook dit bleek niet mogelijk!

Woensdag dan… nog steeds ‘geen werkend’ toilet. Dan maar snel terug naar de dagwinkel of strandbar, en vragen of we daar even het toilet konden gebruiken!
Ondertussen nog wat bijkomende ontstoppingproducten aangeschaft, zoals Baking soda, wc-gel, eau de javel wc… gezien er niemand gestuurd werd van de technische dienst, ondanks onze vraag.

Donderdagmorgen… nog steeds hetzelfde probleem! Rond de middag terug contact opgenomen met het Service Punt: men zou het doorgeven en iemand sturen. Echter, wij vertrokken de daaropvolgende dag! Ondertussen hadden we ons met het meeste ongemak proberen aan te passen aan deze noodlottige situatie!

Donderdagavond, godzijdank… en mede door onze vele (doorspoel)pogingen met diverse producten… liep het toilet als bij wonder eindelijk weer normaal door!

Twee dagen… ZONDER toilet! Wij vinden dit echt niet kunnen!
We vragen ons nog steeds af, waarom geen medewerker van de technische dienst werd gestuurd, en i.p.v. daarvan aan ons gevraagd werd ’te blijven, en blijven doorspoelen’ tot het probleem zich vanzelf terug zou oplossen. Wat is het nut van een ’technische dienst’ dan?
Een écht fijne vakantie kun je dit niet noemen!

Ondanks de fijne omgeving en alle mogelijkheden die het park biedt (rust/omgeving), heeft dit onze verwachtingen van een ontspannen vakantie niet kunnen inlossen.

Bij thuiskomst dienden we dan ook een klacht in bij Roompot. Volgens Roompot is een compensatie van 55€ dan ook ‘passend’ bij dit type klacht. Wij vinden deze compensatie een schrale troost!

55€ vinden wij echt geen compensatie, gezien de kosten, verloren tijd, moeite... die we ten onze laste namen om het probleem zelf op te lossen. Het kostte ons vrijwel de helft van onze vakantie!

Een eerlijke compensatie in verhouding tot de dagen die we bezig waren om het probleem te verhelpen i.p.v. te genieten! Gezien de huurprijs én de zelf gemaakte kosten om dit probleem te verhelpen, vinden we dit echt een 'povere' compensatie!

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 04 juli 2023 om 10:18 geantwoord

KatBKKKKIIIIKKKIIIKKIIKKI

Heeft op 07 juli 2023 om 12:44 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Deze tegemoetkoming van 55€ volstaat echter nauwelijks om de kosten te dekken die door ons gemaakt werden tijdens ons verblijf!
Om het toilet te ontstoppen werden door ons producten gekocht, zoals baking soda, wc gel, eau de javel wc...
Neem daarbij onze verloren tijd, moeite en ongemak (ruim 2 dagen om het toilet terug normaal te laten doorlopen ondanks telefonisch contact met het Service Punt, die het niet nodig achtte langs te komen), dan lijkt het ons logisch dat deze compensatie eigenlijk 'een povere compensatie' is.
Roompot houdt vast aan een compensatie van 55€, die volgens hen 'passend' is bij dit probleem!?

Een 'verwaarloosbare compensatie' is natuurlijk beter dan 'niets'! Je kunt een 'redelijke compensatie' dan ook niet afdwingen. Het is aan Roompot zelf om daar correct/eerlijk in te handelen, en dit is volgens ons NIET gebeurd!

Alle klachten die gemeld zijn door KatBKKKKIIIIKKKIIIKKIIKKI