Klacht: Roompot reageert niet op klacht van 18 juni 2012

op 10 juli 2012 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Het onderstaande heeft plaatsgevonden in het weekend van 15 tot 18 juni 2012 op het Marinapark te Volendam.

Op vrijdag 15 juni hebben wij huisje 237 betrokken op het Marinapark te Volendam.
Direct bij het betrekken van het huisje werd ons duidelijk dat de bezetting van huisje 236 bestond uit een aantal jongen mannen in de geschatte leeftijd van ca 25 jaar.
Ook meteen werd duidelijk dat het wel eens een luidruchtig weekend zou kunnen worden vanwege de harde muziek die al meteen te horen was.
Na hier iets van te hebben gezegd werd het volume ook terug gedraaid naar niveau “enigszins acceptabel”, maar nog steeds goed hoorbaar.

Echter in de nacht van vrijdag 15 juni op zaterdag 16 juni werden we wakker van keiharde muziek komende uit huisje 236, veel lawaai en geschreeuw op het terras verergerde de geluidsoverlast.
Na het een half uurtje te hebben aangehoord heb ik besloten om 2:50 uur de bewaking te bellen. Deze hebben binnen 10 minuten de jongelui erop aangesproken en het was nadien weer “niveau acceptabel”, maar nog wel hoorbaar.

Op zaterdag heb ik deze jonge heren er nog wel op aan gesproken maar deze reageerden erg laconiek.

Op zondagmiddag opnieuw keiharde muziek buiten en wel op zo’n geluidssterkte dat we onze eigen TV niet konden horen. Opnieuw de heren erop aangesproken waarna het volume een beetje lager ging.

In de nacht van zondag 17 juni op maandag 18 juni om 2:15 uur opnieuw wakker geworden van keiharde muziek en lawaai rondom huisje 236. De situatie aangehoord tot 2:57 uur en toen opnieuw de bewaking gebeld. Deze heeft de bewaking langs gestuurd. De herrie werd niet minder en om 3:24 uur opnieuw de bewaking gebeld. Deze verklaarde dat de politie in aantocht was na een serieuze bedreiging van een bewaker van uw park. Tijdens het bezoek van de politie werden onze buren en andere parkgasten gemaand stil te zijn en om naar binnen te gaan. Iedereen ging naar binnen in ………… 236.
Na 10 minuten stilte werd opnieuw veel herrie gemaakt waardoor we opnieuw niet konden slapen.
Om 3:56 uur opnieuw naar de bewaking gebeld. Goed 20 minuten later werd het definitief stil in huisje 236. Tijdens het uitchecken op maandagmorgen heb ik van een receptiemedewerker gehoord dat de politie opnieuw assistentie heeft moeten verlenen..

Mijn klacht is de volgende:
Ik ben van mening dat de bewaking en de politie adequater hadden moeten optreden.
• De bewaking kon al in het eerste contact bemerken dat de jonge heren op het park waren voor veel drank en lawaai. De bierkratten waren op vrijdagavond op het terras al aardig opgestapeld.
Als dit was opgemerkt dan had frequenter surveilleren, ook ’s nachts na 2:00 uur, een hoop ellende kunnen voorkomen.
• Op zaterdagavond liep een bewaker op het verharde pad voorbij en heeft, ondanks de luide muziek, niet ingegrepen.
• De politie had een daad moeten stellen door de degene die de bewaker had bedreigd, aan te houden en mee te nemen naar het politiebureau.
• Zowel de bewaking als de politie hadden er voor moeten zorgen dat iedereen naar zijn/haar eigen huisje was gegaan en niet alles naar binnen te loodsen in huisje …….. 236.
• De overlastveroorzakers liepen te zwaaien met bierflesjes wat openbare dronkenschap aannemelijk maakt. (Zie hieronder citaat parkreglement)

Parkreglement:
(Nacht)rust en overlast
Gasten van het park dienen zich in zijn algemeenheid correct te gedragen en alles na te laten wat aan de Ondernemer of andere Gasten redelijkerwijs aanstoot of overlast kan geven.
Tussen 23.00 en 7.00 uur dient de nachtrust gerespecteerd te worden. Wij verwachten van onze gasten dat zij deze nachtrust strikt naleven. Dit betekent onder meer geen luide gesprekken, muziek of enig ander lawaai. Ook mag tijdens deze periode geen gebruik worden gemaakt van gemotoriseerde voertuigen.
Ook overdag is het niet toegestaan muziekdragers, muziekinstrumenten en andere voorwerpen die geluidsoverlast (kunnen) veroorzaken op zo’n manier te gebruiken, dat overlast wordt veroorzaakt. Met het ontvangen van een klacht van een medegast staat de overlast in principe vast.
Openbare dronkenschap is verboden. Door het in bezit hebben van geopende flessen en/of blikjes alcohol wordt aangenomen dat van openbare dronkenschap sprake is.

Door dit hele gebeuren is ons weekend niet het gezellige, plezierige en rustige weekend geworden dat wat we er van gehoopt hadden. We zijn vermoeid door 2x een slechte nachtrust en met een fikse kater op maandag huiswaarts gegaan.

We zijn reeds lange tijd vaste gasten van Roompot vakantieparken in zowel binnen als buitenland en we hebben ook nog in het najaar een boeking staan in het Marinapark voor 2 huisjes, maar door de ervaringen van dit weekend weet ik niet of ik in de toekomst weer gebruik ga maken van één van uw parken.
Hopend op een reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groet

op kosten van Roompot een nieuw weekend

Bericht van Roompot

5 jaren geleden - Geachte gast, Hierbij delen wij u mede dat wij uw klacht per heden in behandeling nemen. U ontvangt binnen 2 weken een reactie onzerzijds. Met vriendelijke groet, Webcare team Roompot Vakanties

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 18 juli 2012 om 13:42 geantwoord

Wij hebben inmiddels contact met de gast opgenomen en het een en ander uitgelegd.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Roompot beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door NanTeussink