Klacht: Roller-brake remmen van Gazelle Orange C7 werken na anderhalf jaar niet meer goed.

op 25 augustus 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Anderhalf jaar geleden een Gazelle Orange C7 met roller-brake remmen gekocht. Interessante prijs en degelijke fiets.
Na een jaar werken de remmen niet meer naar behoren. Met beide remhandles volledig ingeknepen kan eenvoudig door de rem heen geduwd worden. (remkabels zijn correct afgesteld).
Dit probleem gemeld bij een verkooppunt van Fietswinkel.nl. Zij geven aan dat dit niet zou mogen en verwijzen naar de klantenservice. De klantenservice neemt de klacht aan en geeft aan dat door een technische medewerker teruggebeld zal worden. Er wordt niet teruggebeld maar wel een mail gestuurd met de mededeling dat remkabels slijtageonderdelen zijn en daar geen garantie op zit. Nu gaat het om de remmen zelf en niet om de kabels. Verkeerde diagnose dus. Na een retourmail met verzoek om telefonisch contact en de opmerking dat de diagnose wat voorbarig is wordt door Fietsenwinkel.nl wederom negatief per email gereageerd.
De klantenserivice van Gazelle geeft aan dat het euvel met de roller-brake remmen niet hoort en binnen de garantie van 2 jaar valt.

Werkende roller-brake remmen en een prettige klantenservice.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Beste Bart, Onze excuses dat het niet helemaal goed lijkt te zijn gegaan in onze communicatie. We zien dat de fiets bijna twee jaar oud is en de reactie die je via de e-mail van ons hebt ontvangen was in overleg met een van onze technische medewerkers. We begrijpen dat het erg vervelend is dat de remmen niet meer naar behoren werken en willen adviseren om een servicepunt in te schakelen om hier naar te laten kijken. Op deze manier kan er door een van onze specialisten worden vastgesteld wat het probleem is en kunnen we van daaruit verder kijken naar een oplossing. Wanneer je met ons in contact wilt komen kan je dit ook via Facebook doen, stuur dan even je ordernummer in een privébericht en dan kijken we meteen met je mee. Met vriendelijke groet, Wynand - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Bart

2 maanden geleden - Heer Wynand, Deze reactie had u bij mijn eerste contact moeten geven, niet bij het vierde contact na een klacht op een klachtenforum. De remwerking is nu ronduit slecht en gevaarlijk voor een puber die 's ochtends in vliegende vaart naar school rijdt. Hiervoor had ik uw hulp nodig. Over garantie heb ik met geen woord gerept. Service is meer dan alleen garantie. Ik ga niet in op uw aanbod. Ik heb geen vertrouwen in een goede afloop. Het heeft al teveel tijd gekost. Groet Bart NB: U beschikt reeds over het factuurnummer (70088227, via Klacht.nl).

Alle klachten die gemeld zijn door Bart