Klacht: Rolgordijnen lasnaden laten los

op 08 mei 2017 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

een viertal rolgordijnen gekocht 310cm breed bij Leen Bakker te Amersfoort in Juni 2015. Totaalprijs bijna 900 euro.

Ze werden enkele weken later geleverd en -door verbouwing- pas enkele weken later weer gemonteerd. Prima tot zover.

Totdat ik bemerkte dat er grote vlekken ontstonden in de rolgordijnen. Hieraan destijds geen aandacht aan gegeven, vlekken vallen immers nooit onder garantie. Het was wel vreemd dat alle vier de rolgordijnen, in vier verschillende kamers ditzelfde euvel hadden in meer of mindere mate. Maargoed hier niet veel aandacht aan gegeven.

Waar ik wel aandacht aan gaf was dat ik bemerkte in de voorzomer van 2016 dat er vreemde streepjes zichtbaar waren met name in 1 rolgordijn. Nu heb ik een kat, die ik daarvoor de schuld gaf.
Achteraf had ik op dit moment aan de bel moeten trekken, maar ik ben net als ieder ander druk druk druk….

Begin 2017, toen de dagen weer wat langer werden en het langer licht was viel mij op dat dezelfde streepjes die eerst 1 rolgordijn had, nu op alle 4 de rolgordijnen aanwezig waren. Sommige meer, anderen minder.

Dus ging ik -eindelijk- eens goed kijken. Het viel mij op dat:
– Bij alle vier de rolgordijnen de streepjes inmiddels strepen waren geworden van enkele centimeters.
– De stof, voor en achterzijde van alle vier in tact was, geen rafels en dergelijke.
– Bij alle vier de rolgordijnen de strepen op precies dezelfde plek zaten namelijk op ongeveer 2 derde van het gordijn. Precies waar de stof verticaal aan elkaar gelijmd zit.

Dus daarmee had ik de kat uitgesloten ging ik in maart 2017 contact leggen met Leen Bakker te Amersfoort. ik werd een week of 2 later gebeld door de bedrijfsleider die aangaf dat er iets scherps klem heeft gezeten bij de rolgordijnen en dat hij niets voor mij kon doen.

Op mijn aandringen heeft hij toch mijn probleem neergelegd bij de farbriek van leen bakker genaamd toppoint te Bleijswijk.

1 dag later kwam hetvolgende antwoord van toppoint:

——————————-

Dit is inherent aan het product en dus normaal dat er bij een lasnaad wat slijtage ontstaat. Dit heeft natuurlijk te maken met het gebruik van het rolgordijn.

Helaas valt dit niet meer onder de garantie
Wij kunnen tegen betaling een nieuwe stof plaatsen op het rolgordijn echter zal de klant na een tijd weer met dezelfde klacht aankloppen.

————————————

En dus, klant heeft pech gehad, geen garantie.

Beste Leen Bakker en Toppoint. Als ik door een van u vooraf geïnformeerd was over het feit, dat het normaal is dat een lasnaad gaat slijten binnen 1 a 2 jaar had ik uw rolgordijnen niet willen kopen.
Dit is niet gebeurd en daarom vind ik het uitblijven van een oplossing op zijn zachtst gezegd vreemd en onacceptabel.

Ik kan u 2 voorstellen doen waardoor ik mij als goed betalende klant mij in kan vinden:

1. Ik breng de rolgordijnen naar Leen Bakker, waarna de stof vernieuwd wordt. Het probleem ontstaat dan dus weer, maar dan heb ik in ieder geval 4 jaar gedaan met mijn rolgordijnen van ruim 200 euro per stuk.

2. Vergoeding (compleet) van 1 rolgordijn die er het slechtste aan toe is.

Naar uw e-mailadressen stuur ik deze link toe, zodat u in de gelegenheid wordt gesteld dit op te lossen en te reageren.
De oplossing, positief of negatief zal ik hier op deze website aanvullen.

Foto\\\’s

2. Vergoeding (compleet) van 1 rolgordijn die er het slechtste aan toe is.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sandervdl