Klacht: Roestplekken op Cortina fiets van nog geen 1 jaar oud.

op 10 juli 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Hierbij wil ik een klacht indienen over de wijze hoe wij behandeld zijn door klantenservice (Jurgen Mohamed) en het daarbij per mail toegestuurde oordeel van de monteur Vincent Bakker.
In augustus 2016 hebben wij voor onze dochter een Cortina fiets gekocht bij de Fietswinkel.nl in Den haag. Nu zagen wij diverse kleine roestpuntjes ontstaan op het frame van de fiets. Wij hebben vervolgens foto’s gemaakt en deze naar de klantenservice toegestuurd uitgaande dat deze schade binnen de garantie viel. Cortina geeft volgens de algemene voorwaarden 2 jaar garantie op de chroomdelen en overige onderdelen bij roestvorming. Fietsenwinkel.nl geeft in hun voorwaarden aan dat ze dat garantievoorwaarden van de fabrikant in acht nemen. Vanmiddag kregen wij een mail van Fietsenwinkel.nl dat de schade niet onder de garantie valt en dat de schade te wijten valt aan gevolgschade. Na het ontvangen van deze mail hebben wij telefonisch verhaal proberen te halen over dit oordeel en vroegen wij wat gevolgschade inhield. Hier kon de betreffende klantenservice medewerker (Jurgen Mohamed) geen correcte onderbouwing voor geven en zei dit is het oordeel van de monteur en meer kunnen wij niet doen. Totaal niet bereidwillig om een oplossing te vinden voor dit probleem werd dit probleem bij ons neergelegd en gaf hij aan dat dit probleem dus aan ons zelf te wijten valt. Wij zijn echt verbolgen over het feit dat er totaal niet wordt meegedacht, dat er ahv. van 2 foto’s direct gezegd wordt dat het gevolgschade betreft. Gevolg waarvan?? Dit hebben wij gevraagd, daar wist Jurgen Mohamed natuurlijk geen antwoord op, want er is namelijk geen gevolg! De fiets staat altijd in de schuur en op school onder een afdak. Het gevolg is nu dat onze dochter op een nog geen 1 jaar oude fiets rijdt met roestpuntjes. Bedankt Fietsenwinkel voor jullie klantgerichtheid en servicegerichtheid. U begrijpt natuurlijk dat we het hier niet bij laten zitten en dat wij een second opinion van een deskundige monteur gaan halen en eventuele juridische stappen zullen ondernemen mocht er geen gehoor aan dit probleem gegeven worden.

Wanneer er een oplossing komt voor de roestplekjes op de Cortina fiets van onze dochter binnen de genoemde garantie termijn en algemene voorwaarden

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

4 maanden geleden - Beste Chris, Zeer vervelend om te lezen dat de fiets roestpuntjes heeft. Ik heb dit uitvoerig besproken met de technische afdeling en helaas kan ik je hierover niet anders informeren dan al is gedaan. Ik wil je wel graag verder informeren over wat wij beschouwen als 'gevolgschade'. Dit is de schade die ontstaat als gevolg van bijvoorbeeld opspattende steentjes, een slot wat tegen het frame aanhangt of zelfs een tas met inhoud die tegen het frame aan schuurt. Dit zorgt ervoor dat er kleine pitjes in het frame ontstaan, en dit valt dan ook helaas niet onder garantie. Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog verdere vragen hebben, laat het ons dan gerust weten. Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door chrisschwalbe