Klacht: Robotstofzuiger niet geleverd

op 09 mei 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Goedemiddag, ik werk voor HVO querido. Wij zijn een maatschappelijk georienteerde organisatie en zetten ons onder andere in voor mensen die dakloos zijn en voor mensen met verslavingsproblematiek. Met een van mijn bewoners (de heer van ’t Hoenderdaal) heb ik een dirt devil spider aangeschaft vorige week maandag (2-5-2016). Voor 22.00 uur besteld is de volgende dag in huis vermeld uw website. Op dinsdag was de stofzuiger niet geleverd. Ik ben daarop terug naar de winkel gegaan en heb een medewerker de situatie uitgelegd. Zij heeft de klantenservice gebeld en mij later teruggebeld met de mededeling dat de stofzuiger dezelfde dag tussen 14.00 en 19.00 zal worden geleverd. Hierop ben ik direct met de bewoner naar huis gegaan zodat wij precies om 14.00 uur in de woning aanwezig waren. Ik heb de gehele week dagelijks contact gehouden met mijn bewoner. Hij gaf steeds aan dat de stofzuiger niet was geleverd. Dat maakte me boos op Blokker. Waarom toezeggen en dan niets doen; geen informatie, geen belletje, geen email.
Vanmorgen ben ik opnieuw naar de winkel gegaan in de Bilderdijkstraat. Daar heeft een medewerker opnieuw contact met de klantenservice gehad. Het verhaal was dat de stofzuiger niet langer kon worden geleverd en dat het spijtig was de website nog niet synchroon liep met het beschikbare assortiment. Op hetzelfde moment liet een groot scherm in de winkel mij een plaatje zien met daarop de robotstofzuiger (dirt devil spider) erop. Blijkbaar liep er nog meer achter …
De medewerker kon niets voor me doen. Hij bood mij 15% korting aan. Ik gaf hem aan dat dat volledig onacceptabel was. Wij werken met een kwetsbare doelgroep en Blokker is als organisatie een leveringsverplichting aangegaan en heeft de bewoner en mijzelf nog altijd niet geinformeerd over het feit dat de stofzuiger niet geleverd kan worden. Geen mail, geen belletje, geen informatie.

Ik stelde voor dat Blokker zich de klachtenprocedure kon besparen en aan ons alsnog de stofzuiger kon leveren door hem 1. Elders zelf in te kopen of 2. Aan ons een duurder exemplaar – dat wel beschikbaar is – te leveren. Julio, de klantenservicemedewerker was zeer voorkomend, maar kreeg geen ruimte om ons tegemoet te komen zie hij. Ik legde aan hem uit dat mijn uurtarief en het uurtarief van de Blokker medewerkers gemakkelijk het verschil tussen beide kon opheffen. Dit was echter geen optie volgens hem. Meneer gaf aan dat Blokker een slag aan het maken is, maar dat Blokker nog geen Wehkamp is. Ik heb aangegeven ik dat geen argumentatie vind en dat ik bereid ben om met een teammanager dit door te spreken, omdat ik van mening ben dat Blokker hier wel degelijk in gebreken blijft.
Uiteindelijk wordt mij een voucher toegezonden voor 15% korting en kan de winkel het geld niet retour uitbetalen, omdat de scan van de bon die ik bij me heb niet afdoende is voor de verwerking. Het winkelpersoneel staat mij nog vriendelijk te woord, maar ik verlaat Blokker zonder stofzuiger, zonder geld en mijn bewoner heeft betaald en niets ontvangen.

Ik ben tevreden als Blokker hier de verantwoordelijkheid neemt en alsnog de robot stofzuiger levert. Desnoods een duurder model of hetzelfde model dat via internet nog prima is te verkrijgen. Mijn bewoner staat voorop. En ik neem aan dat Blokker zijn klanten ook voorop heeft staan. Daarvan heb ik tot op heden nog niet veel mogen zien.

Dit bericht is ook verstuurd naar de consumentenbond.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 12 mei 2016 om 13:20 geantwoord

Beste heer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vanmiddag hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw bericht. Met de order voor uw cliënt is helaas van alles mis gegaan. Hij heeft hierdoor helaas niet de service gekregen die wij normaal gesproken bieden aan onze klanten. Hier bied ik namens Blokker excuses voor aan.

Zojuist heb ik u een e-mail gestuurd om de gemaakte afspraken te bevestigen. Naar verwachting ontvangt uw cliënt morgen de nieuwe robot stofzuiger.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door DiscusFrank