Klacht: ritssluiting

einnah50 op 28 april 2015 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Geachte Mevrouw, Mijnheer,

Vorig jaar heb ik een babymatrasje gekocht bij Ikea (art.nr. 40213245). Veel is het niet gebruikt, maar in de kast waar het werd bewaard was lekkage ontstaan en er zaten kringen op het overtrekje. Aldus besloot ik het overtrekje te wassen, maar helaas de rits wilde niet open. Er zat ook geen “trekkertje” aan. Aangenomen dat er iets tussen de rits zou zitten heb ik de rits een stukje losgetornd, maar nee, niets te zien. De aankoopbon kon ik niet vinden en waarschijnlijk was het net iets langer dan 1 jaar geleden dat ik het had gekocht. Toch maar terug naar Ikea, misschien wist de klantenservice een trucje. Nee, helaas de medewerker kreeg het ook niet voor elkaar. Het matrasje in de auto gedaan en we besloten dan maar een nieuw matrasje te kopen. Toen ik dat uit de stelling pakte besloot ik te controleren of deze rits het wel deed. Het viel niet mee om in bij de opgerolde matras het begin van de rits te vinden, maar uiteindelijk lukte dat. Helaas hier zat ook geen trekkertje aan. Toen dat bij de volgende ook niet het geval was, vonden we dat heel raar. Het kon toch niet zo zijn dat ze allemaal niet goed waren? Ineens dacht mijn man iets te zien. Hij zei, we kopen nog geen matrasje maar gaan eerst terug naar de auto, misschien krijg ik de rits nu wel open. Inderdaad, na enig gepruts met een zakmes ging de rits van slot en kon hij gewoon open. Dit systeem was ons niet bekend. We zijn dus voor niets naar Ikea gegaan. Is het misschien mogelijk om voor volgende klanten bij deze matrasjes een gebruiksaanwijzing van de rits bij te sluiten? Er zullen mogelijk meer klanten zijn die hier een probleem mee hebben. En, o, ja, het is misschien ook handig als de medewerkers op de servicebalie (klantenservice) het systeem wel kennen…….

Mw. J.A. de Flart-Kolijn

Gebruiksaanwijzing van deze rits bijsluiten en medewerkers op de klantenservice uitleg geven over de werking van deze ritsen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 29 april 2015 om 13:53 geantwoord

Hej Johanna, bedankt voor je bericht. We vinden het jammer dat één van onze medewerkers niet op de hoogte was van de kinderveilige rits. In de documentatie die bij het matras wordt geleverd staat precies omschreven hoe je de rits kan openen: "De rits heeft geen treklipje, zodat het kind de tijk niet open kan maken, de matras kapot kan maken en de inhoud in de mond kan stoppen. Open en sluit de tijk door b.v. een paperclip in het oogje te steken. Vergeet niet de paperclip na afloop te verwijderen." Laat je ons weten bij welke IKEA vestiging je bent geweest? Dan geven we je feedback door.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

einnah50

Heeft op 30 april 2015 om 08:00 geantwoord

Tja, die beschrijving hebben we dus over het hoofd gezien toen we het uitpakten. We waren in Haarlem afgelopen dinsdagmiddag, balie A.

Alle klachten die gemeld zijn door