Klacht: Retourpolicy wordt niet gerespecteerd.

op 21 augustus 2016 over Koopjedeal.nl in de categorie Deal-Sites

KLACHT Op 31 juli heb ik een bureaustoel besteld bij Koopjedeal.nl. Na levering bleek een productiefout waardoor stoel niet goed gemonteerd kan worden. Overeenkomstig de voorwaarden op de website van Koopjedeal.nl heb ik gevraagd om goedkeuring van de retourzending, op 10 augustus werd mij bevestigd dat die binnen twee dagen geaccordeerd zou worden. Op 17 augustus ontving ik een bericht van een derde waarin mijn verzocht werd de stoel aan te leveren op een adres in Utrecht (ik woon zelf in Amsterdam). Ik ga daar niet mee akkoord en heb daar ook melding van gemaakt. bij Koopjedeal. Alle berichten daarna zijn gericht op het traineren van de zaak. Overeenkomstig de retourpolicy is Koopjedeal.nl gehouden aan het zenden van een retouretiket waarmee de stoel – zonder kosten – kan worden geretourneerd. Tot vandaag heb ik daar nog geen positieve bevestiging van mogen ontvangen. Hoe kan ik Koopjedeal.nl er toe bewegen zich te houden aan de eigen voorwaarden.

Zoals aangegeven bij de retouraanvraag wil ik het aankoopbedrag terugontvangen en het verzendetiket waarmee ik de stoel zonder kosten retour kan zenden. De stoel is geleverd via Post-NL en zo is ook de retourroute. Ik ben niet voornemens de stoel op mijn schouders te nemen en op de trein richting Utrecht te stappen vanuit Amsterdam.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Koopjedeal.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Koopjedeal.nl in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Koopjedeal.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Koopjedeal.nl

Heeft op 22 augustus 2016 om 21:15 geantwoord

Beste R. Smits,

Wat vervelend om te horen dat het retourneren van dit product u ongepast uitkomt.
Mijn collega Maurice heeft het dossier reeds in behandeling genomen en aangegeven dat u het naar het adres (conform instructies van leverancier) kunt retourneren en dat wij de kosten daarvan vergoeden nadat u ons voorzien heeft van het bonnetje.

Hiermee komt u alsnog in aanmerking voor het 'Gratis-retourneren' beleid.
Het is alleen een alternatieve procedure doordat het een product omvat waarvan het efficiënter en effectiever is om het direct naar de externe partij te retourneren.

Vertrouwend erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met ons.
Mijn collega's of ik helpen u graag verder.

Met vriendelijke groeten,

Sander van de Buurt
Servicemanager
Koopjedeal.nl
E. info@koopjedeal.nl
T. 0320-417539

Heeft op 27 augustus 2016 om 10:42 geantwoord

Koopjedeal.nl wil de kosten die gemaakt zijn voor het retourneren van het product vergoeden in de vorm van spaarpunten Dat accepteer ik niet en ik wil het bedrag voor de verzending overgemaakt zien op mijn rekening tezamen met het aankoopbedrag. Is dit nu een nieuwe klacht? Of reset van de bestaande klancht van opgelost naar nog niet opgelost?
Met vriendelijke groet, Rob Smits

Alle klachten die gemeld zijn door W.R. Smits