Klacht: Retournering niet ontvangen, zegt men. Rechtzaak

op 14 september 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

In november 2015(!) heb ik 2 bestellingen geplaatst bij bekendvanpc.nl. Ik wilde alles retour sturen en moest hier 2x verzendkosten betalen. In overleg mocht het in 1 zending. Echter werd er aangegeven dat men 1 order niet hadden ontvangen en bleef hier aanmaningen voor sturen. Het verzendbevestiging was niet geldig voor de ene order wat natuurlijk heel vreemd is nadat er goedkeuring was om alles samen te verzenden Uiteindelijk heeft men mij voor een bedrag van €25,- gedagvaard in mei 2017. Helaas ben je al consument niet gedekt bij retourneringen en kunnen bedrijven zo aangeven geen product te hebben ontvangen. Dit was in mijn geval dus ook zo! Het bedrijf heeft mij nooit!!!!!! telefonisch benaderd, ook niet na herhaaldelijk vragen hierom. Heeft nooit meegedacht aan een oplossing voor beide partijen. Nee, die stapt gewoon naar de rechter en durft nog de proces kosten te verhalen bij de gedaagde, ik dus. Voor een bedrag van €25,- wat openstond dien ik nu €300,- te betalen. Eigenwijs? Nee zeker niet. Maar voel me zeker opgelicht en bedrogen door deze boeven. En het kromme rechtssysteem.

Proceskosten niet te hoeven betalen en eigen is het raar dat er een akkoord is op 2 orders samen terug sturen, echter dat het bedrijf kan zeggen het niet te hebben ontvangen. Wat dient een consument nog meer te moeten?
Bedrijf dient fout en situatie te erkennen

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Reactie van de melder van de klacht VanessaVDH

7 maanden geleden - Thanks! Al is het maar voor andere gedupeerden.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 14 september 2017 om 17:21 geantwoord

Geachte klant,

U heeft 2 bestellingen geplaatst voor in totaal 3 producten. Wij hebben echter alleen 2 van de 3 producten retour gekregen. Wij liegen hier niet over aangezien wij een integer bedrijf zijn.

U kan zelf niet bewijzen dat u alle 3 de producten heeft gestuurd.

Wij acteren op basis van feiten, hieruit blijkt dat wij niet de gehele bestellingen retour hebben ontvangen. Om deze reden kunnen wij het factuur ook niet annuleren.

Aangezien uw bestelling ook nog van 2 jaar terug is, kunnen wij u helaas niet verder helpen.

Coen
Afdeling klachten

Heeft op 14 september 2017 om 17:31 geantwoord

Feit is dat ik een verBewijs eb die niet voldoet aan jullie eisen. Hoe kan ik een verzendbevestiging hebben van 2 orders als ik ze in 1 doos heb geplaatst. Dat kan toch niet! Vervelend dat er nooit contact opgenomen is met mij. U zegt eigenlijk nu hard tegen mij dat ik lieg. Waarom zal ik moeilijk doen over een bedrag van €25,-? Waarom heb ik herhaaldelijk gevraagd om in contact te komen? Waarom is dit nooit gebeurd? Wat dien ik als consument nog meer te kunnen doen? Het is van bijna 2 jaar terug, echter nooit te laat om 'helpen'. Nare praktijken zijn dit. Hoe lost u het op als het anders om was geweest? Zou ik u mogelijk €300,- mogen laten afrekenen voor een bedrag van €25,-? Integer zegt u? Wellicht handig om dit woord op te zoeken in het woordenboek want uw bedrijf is niet integer. Geen enkel medewerker van u vriendelijk of begaan besproken

Alle klachten die gemeld zijn door VanessaVDH