Klacht: retour zenden van bestelling vanwege torenhoge douanekosten

op 12 april 2016 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Nadat wij een bestelling hadden gedaan bij Light in the box kregen we van DHL bericht om bijna 130 euro douanekosten te betalen op een bestelling van 333 euro. Dit vinden wij wat aan de hoge kant dus willen wij de bestelling annuleren. Nu kan de klant tijdens de bestelling aanvinken om je in te dekken tegen douanekosten. Maar, na de bestelling kan je NIET zien hoe hoog deze kosten zijn! U begrijpt, als de klant dit zou weten, dat de klant waarschijnlijk deze bestelling niet plaatst.
Maar dan begint het, terugzenden is niet zo gemakkelijk. DHL zegt dat we de douanekosten moeten weigeren als we de bestelling niet meer willen ontvangen. DHL zal dan het pakket terugsturen. Maar de klant moet met Light in the box contact opnemen over het terugbetalen van het bedrag. Hiervoor wordt om te beginnen al ongeveer 40 euro afgetrokken aan administratiekosten, vrij riant in onze ogen. Ten tweede krijgen wij bericht dat, als we voor 11 april niet reageren de bestelling zal worden vernietigd en waar blijft dan ons geld want Light in the box betaald pas terug als het pakket weer is terug ontvangen. Maar, we hebben toch al voor 11 april gereageerd?
Het is allemaal zo omslachtig en het geeft een erg machteloos gevoel.

Wij hebben al wel eerder bestellingen geretourneerd en dan wordt het zonder benoemenswaardige problemen opgelost. Wij zouden tevreden zijn als Light in the box onze bestelling zonder omwegen weer zal willen aannemen. Wij krijgen een lange mail waarin van alles staat beschreven maar we willen gewoon onze bestelling annuleren. En als we dan ook nog ons geld zouden terugkrijgen zijn wij erg geholpen en dan willen we het bedrijf Light in the box zeer erkentelijk en willen we bij voorbaat het bedrijf bij deze danken.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Dignus

11 maanden geleden - Ondertussen hebben we bericht gekregen van Light in the box dat alles is geregeld! Wel wordt er een erg lange terugbetaal termijn aangegeven namelijk 4-8 weken. Nog even afwachten dus.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 17 mei 2016 om 10:36 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Dignus