Klacht: Retour sturen artikel meer dan de helft waarde artikel – ventilator Duux Whisper Flex draadloos

op 31 mei 2020 over Beter Bed in de categorie Bedden

Ik heb onlangs de ventilator Duux Whisper Flex draadloos bij Beter Bed gekocht en deze is geheel niet naar tevredenheid (weinig krachtkoeling en veel lawaai). Ik wil dit artikel binnen de 14 dagen terug sturen en nu zegt Beter Bed dat het mij 75 euro kost om het te laten ophalen. Dit bedrag staat niet in verhouding tot de aankoopwaarde (rond de 125 euro), daarnaast stond dit ook nergens bij de aankoop vermeld. Er staat op de site dat als het met postnl is verstuurd, je het ook mag terugsturen met postnl en eventueel ook mag inleveren bij een van de drie magazijnpunten van Beter Bed. Volgens de klantenservice is dat allemaal niet van toepassing en kan het alleen terug als ik 75 euro kosten betaal. De medewerker zou mij de voorwaarden toesturen, dit is niet gebeurd. Ik heb een klacht ingediend en daar heb ik alleen een bevestiging van ontvangen met de mededeling dat het langer dan normaal duurt voordat ze reageren. Ondertussen loopt mijn warmte op van ergernis en wil ik heel graag van deze nare koopovereenkomst met Beter Bed af en natuurlijk van deze ventilator die niet voldoet naar verwachting.

Dat ik van mijn recht gebruik kan maken om de koopovereenkomst te ontbinden zonder kosten. Ik wil de ventilator retour zenden via postnl (antwoordnummer net als ander artikel wat op deze wijze is verstuurd), zodat zij mij het complete bedrag kunnen terugstorten.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht MsKZ

4 maanden geleden - Beter Bed heeft contact met mij opgenomen en aangegeven dat de medewerker verkeerde informatie heeft gegeven. De ventilator mag gewoon met PostNL terug gestuurd worden. Sowieso rekenen zij geen 75 euro kosten aan klanten die iets willen terug willen brengen naar de afgiftemagazijnen, maar waar het nu moet worden opgehaald ivm corona maatregelen. Het is dus netjes opgelost en blijkbaar lag dit probleem bij één individuele medewerker van het klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door MsKZ