Klacht: Retour probleem

Ik had een grote bestelling gemaakt op light in the box. Deze is te laat (later dan op de site was aangegeven) aangekomen. Bij ontvangst hoorde ik van de postbode dat ik ook nog eens 50 euro douanekosten moest gaan betalen. Dit stond nergens vermeld dus dat vind ik raar. Ik zei al gelijk tegen de postbode dat het product te laat is en dat ik het wilde retourneren. De postbode (UPS) bood aan om dat door hem te laten doen. Ik ging akkoord. Later hoorde ik van Light In The Box dat ik een procedure had moeten volgen en een formulier die in de doos zat had moeten invullen. Ik geef toe, dat heb ik niet gedaan en dat was niet slim maar ik heb de doos niet eens aangeraakt of open gemaakt maar gelijk retour-afzender gedaan(wat vroeger gewoon kon). Er zou dus geen probleem moeten zijn met de producten. De postbode heeft in zijn administratie aangegeven dat wij het niet in ontvangst hebben gehad. Ik heb echter na 2 maanden nog steeds mijn betaalde geld niet terug. De producten zijn onaangetast terug gestuurd! Ik heb proberen contact op te nemen met Light In The Box en ik kreeg 3 maart te horen dat ze contact met mij gingen opnemen als het product binnen was. Dat is nooit gebeurd! Het lukt me nu niet meer om contact met Light In The Box op te nemen via de site en ik kan ook geen telefoonnummer vinden.

Ik ben tevreden als ik het geld wat ik aan de producten die zij volledig en heel hebben terug gekregen, ontvangen heb. Het gaat om €175,79 en ordernummer 1602091216892682.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 26 april 2016 om 20:24 geantwoord

Geachte mevrouw van der PAdt

Lightinthebox berekent geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van.
Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

Mochten wij het product toch terugontvangen dan zullen wij dit natuurlijk vergoeden, maar dit kan tot 2 maanden duren. Dit hebben wij ook aan u doorgegeven via de klantenservice.

Mvrgr.

De klantenservice