Klacht: Restitutieverzoek

op 08 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onderwerp: Behandeling van uw restitutieverzoek
Onze referentie: KLS / G.B. / 8069
Doorkiesnummer: 0900-202 202 2 (0,02/min.)

Geachte mevrouw Jongedijk,

Op 4 mei 2016 hebben wij een restitutieverzoek van u ontvangen.

Wij hebben uw restitutieverzoek in behandeling genomen en laten u hierop het volgende weten.

U verzoekt ons om de kosten van de taxi te vergoeden. U hebt met de taxi gereisd omdat er geen treinverkeer mogelijk was vanwege een aanrijding. Arriva heeft 2 bussen ingezet en daarmee alternatief vervoer geboden. Wij vergoeden u daarom niet de taxikosten.

Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen of opmerkingen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantenservice. Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0900-202 202 2 (0,02/min.).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland B.V.

Hilda Schat
Manager afdeling Klantenservice

Gewenste Oplossing:

Op Koningsdag 28 april om 03:00 uur in de ochtend zou de laatste trein vanuit Arnhem ri. Doetinchem/Winterswijk gaan. Rond 02.45 uur stond ik al op het perron te wachten. Kort na 03:00 uur kwam er een melding op het bord te staan, dat de desbetreffende trein 1 uur en 30 min. vertraging had. Ik ben na deze melding nog ruim drie kwartier op het perron gebleven. In tegenstelling hetgeen u beweert, waren er geen omroepen via de luidsprekers, c.q. mededelingen door het personeel van Arriva. Ik ben niet geïnformeerd op welke wijze dan ook over eventuele alternatieven. Om 03:45 uur kwam er een melding op het bord, dat de trein was uitgevallen in verband met een aanrijding met een persoon. Weer heb ik nog ca. 30 minuten staan wachten zonder dat er acties kwamen van Arriva. Vervolgens ben ik om 04:15 uur naar de taxi standplaats gelopen en ben vervolgens naar mijn woonplaats Zevenaar gereden. Gezien uw reactie krijg ik het vermoeden, dat u niet van plan bent om mij de kosten voor de taxi te vergoeden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 08 juni 2016 om 15:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Kyra,

Zoals gisteren beloofd via Facebook zou ik er vandaag op terugkomen.
Ik heb je klacht besproken met een collega en we zijn het verder aan het uitzoeken geweest. Er zijn die nacht 2 bussen ingezet. Wel moet ik aangeven dat het enige tijd heeft geduurd, gezien het tijdstip van voorval, voordat er een bus was.

Omdat wij treinvervangend vervoer hebben ingezet en daarmee alternatief vervoer hebben geboden is de beslissing genomen om je taxikosten niet te vergoeden. Ik kan me voorstellen dat je dit jammer vindt. Helaas kan ik dit niet voor je veranderen.

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Kyra93