Klacht: Restitutie 1020,40 euro

op 26 april 2016 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Op 30/10/2015 werd ons reisplan op vraag van Expedia gewijzigd. Alle kosten mbt deze wijziging zouden gedragen worden door Expedia.

Tijdens de heenreis richting Buenos Aires met tussenstop in BCN, werd omstreeks 17:00 (i.e. 30 min voor het boarden) aan de gate in BCN verteld dat onze tickets niet betaald zijn door de reisorganisatie (i.e. Expedia). Na telefonisch overleg metExpedia blijkt het om een interne fout van Expedia te gaan en wordt er overeengekomen dat wij de kosten 1020,04 EUR zelf ter plekke zouden voorschieten en dat nadien de kosten spoedig terug betaald zouden worden.

Alle nodige bewijsstukken en betalingsgegevens werden per mail overgemaakt op 29/12/2015.

Na herhaaldelijk telefonisch en schriftelijk contact wordt uiterlijke betaling beloofd op 21/01/2016, 17/02/2016 en vervolgens 04/03/2016. Telkens wordt verteld dat de betaling goedgekeurd is en in de wachtrij staat voor uitvoering. Dit zou telkens maximaal 14 dagen in beslag nemen.

Ondanks de betalingsbevestiging door Expedia op 07/03/2016 van de som van 1.020,04 EUR, is dit bedrag nog niet op onze rekening verschenen.

Na telefonisch overleg met Heidi op 10/03/2016 werd ons bevestigd dat de betaling om een onduidelijke reden dan toch niet uitgevoerd was. Een nieuwe betaling was enkel mogelijk mits opgave van de kredietkaart gegevens (incl vervaldatum en CVC-code). Deze gegevens zijn dan ook in goed vertrouwen verstrekt. Betaling zou wederom niet langer dan 14 dagen op zich laten wachten.

De terugbetaling van het verschuldigde bedrag laat nu meer dan 4,5 maanden op zich wachten en is nu tot 5 maal toe zonder duidelijke reden geannuleerd/verschoven/niet uitgevoerd. Er is contact geweest met minstens 7 verschillende mensen, telkens op ons initiatief én op onze kosten.

Ik heb de klacht ook kenbaar gemaakt op hun Facebook pagina.

Een voorbeeld van een ‘alles-komt-in-orde’-mail in bijlage.

Wij verwachten het resterende bedrag van 1020,04 EUR binnen de week. eindelijk teruggestort + intresten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KarenVDE