Klacht: Replace Direct rekent 21% betaalkosten

op 22 juni 2015 over Replacedirect in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Drie weken geleden heb ik via de site RepairDirect het een en ander gekocht. Op hun site staat dat er bij betaling via Paypal geen betaalkosten of verzendingskosten zijn.
Nochtans hebben ze zomaar 21% betaalkosten aangerekend en dit gefactureerd! Intussen zijn reeds 3 mails de deur uit en heb ik hen via Paypal proberen te bereiken om dit op te helderen.
Zij reageren nergens op, wat een duidelijk knipperlicht is voor een faillissement of zware schuldproblemen. Voor een professionele onderneming is dit op zijn minst zeer merkwaardig te noemen. Temeer omdat zij in het verleden steeds vrij snel gereageerd hebben.
Ik had graag uitleg gekregen vooraleer ik verdere juridische stappen onderneem. Dit dossier gaat trouwens maandag e.k. naar mijn advokaat.

Gewenste Oplossing:

De onmiddellijke terugbetaling van de 21%

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Replacedirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Replacedirect in behandeling genomen

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Er zijn geen 21% betaalkosten berekend maar dit is het BTW bedrag. Daar u het BTW nummer pas later door heeft gegeven is het bedrag door ons systeem gelijk getrokken aan het bedrag wat u online te zien heeft gekregen en overgemaakt heeft. Dit verschil, dus de 21% BTW, worden dan door ons systeem op betaalkosten gezet.Als u hier per mail of telefonisch melding van had gemaakt, hadden wij dit direct op kunnen lossen maar dat is niet gebeurt en daarom lossen wij het nu via deze weg op. Het verschil van 21% zal door de afdeling administratie aan u overgemaakt worden.

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - Dit is niet correct wat u zegt! Ik ben al verschillende jaren klant van jullie en mijn BTW-nummer staat ingevuld in mijn profiel. Het BTW-nummer is dus nooit later doorgegeven. Daarenboven heb ik op 13/5/15 eveneens een bestelling geplaatst en is de betaling wel correct verlopen. De bestelling is geplaatst op 9/6/15 om 19.19 u (wordt bewezen door Paypal). Mijn e-mail hieromtrent naar jullie is op 9/6/15 om 19.32 u. Bovendien werden op 11/6/15-18.13 u en op 16/6/15-11.11 u hierover nogmaals e-mails gestuurd, zonder enige reactie. Daarnaast is via Paypal melding gemaakt op 16/6/15-16.41 u. U heeft gewoon nergens op gereageerd dus konden jullie dit ook niet vroeger oplossen! Ik ben benieuwd wanneer en of dit verschil inderdaad overgemaakt wordt.

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Het e-mail adres wat u op heeft gegevens tijdens het plaatsen van de bestelling hebben wij geen mail van ontvangen, het enige bericht wat wij van dat betreffende e-mail adres hebben ontvangen is een bericht waarin u ons vraagt om een interne harde schijf om te bouwen naar een externe harde schijf.Het zou kunnen dat u een bericht hebt gestuurd met een ander e-mail adres als wat u gebruikt in uw klantenkaart. Als het bericht door ons ontvangen is krijgt u daarvan ook een bevestiging waarin een 5-cijferig ticketnummer als referentie wordt genoemd.In dit geval kan ik er niet omheen draaien dat u op onze website het bedrag heeft betaald inclusief 21% BTW en dit op de factuur is komen te staan onder het kopje betalingskosten. Desalniettemin kan ik u bevestigen dat het bedrag wat op de factuur genoemd wordt als betalingskosten vandaag gecrediteerd is en dus een dezer dagen zichtbaar moet zijn op uw PayPal account.

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - Dit klopt, dat was een e-mail van 13/5/15-13.35 u. Alle e-mails waarvan sprake komen allemaal van hetzelfde e-mailadres. Uw orderbevestiging werd verstuurd vanuit het .be mailadres en dat is trouwens ook het adres dat gebruikt werd om mijn e-mails te versturen. Drie e-mails en een e-mail vanuit Paypal naar een .com adres gaan niet zonder meer verloren. Dan kan ik alleen maar aanraden om dringend uw servers na te kijken want dan is er duidelijk iets mis. Dat het bedrag inclusief BTW is betaald is enkel te wijten aan het feit dat er een probleem is. Op het moment dat het order geplaatst werd in het winkelwagentje stond dit duidelijk zonder BTW. Bij de betaling komt er plots 21% BTW bij. M.i. moeten jullie dit intern bekijken om in de toekomst dergelijke problemen te voorkomen. Desalniettemin bemoei ik me niet met jullie interne keuken. Maar dit alles had duidelijk vermeden kunenn worden. Ik ben in afwachting. Van zodra dit bedrag op de Paypal staat, laat ik dit weten

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - U kon me bevestigen dat de "betalingskosten" gecrediteerd werd. Doch ik vind op de site nergens een creditnota. Bovendien staat dit bedrag nog steeds niet op mijn Paypal account. Wanneer wordt dit in orde gebracht?

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Wij hebben gister een melding ontvangen van onze betaalpartner Adyen dat het bedrag niet terug gestort kon worden op uw PayPal account. Wij vernemen daarom graag van u, uw IBAN en BIC gegevens en naam van de rekeninghouder om de betaling direct op uw bankrekening te kunnen storten.

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - naar welk e-mail adres mag dit verstuurd worden?

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - U mag mail naar [email protected] via deze weg zorgen wij ervoor dat het op de juiste plaats terecht komt.

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - De e-mail werd zonet verzonden

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - Mijn rekening is nog steeds niet gecrediteerd.

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Beste Eddy,Hartelijk dank voor uw bericht. Via e-mail heb ik hier ook al contact met u over gehad en heb ik u op 23-06-2015 aangegeven dat het bedrag aan kosten inderdaad onterecht was berekend en dat dit bedrag aan u terugbetaald zou worden. Ik heb dan ook op de dag zelf direct het bedrag van €44,24 aan u terugbetaald op de rekening waar u mee betaald had. Ook kan ik zien dat u een claim heeft ingediend via paypal om u geld terug te halen. Ook hier heb ik u al verzocht deze blokkade er af te halen gezien ik dit dispuut al met u had opgelost. Mocht u graag een bewijs van terugbetaling ontvangen kunnen wij dit natuurlijk altijd naar u toe mailen als u dit wenst. Mocht u uw geld bij paypal op blokkade laten staan zal het bij ons weer worden afgeschreven en dan zal het bedrag van totaal €210,66 weer open komen te staan en zal u hier helaas een herinnering voor ontvangen. Ik wil u verzoeken in de toekomst 1 kanaal te kiezen om uw klacht in te dienen. Op deze manier kan deze ook door 1 persoon intern in behandeling worden genomen.Ik wil u verzoeken mocht u nog vragen hebben telefonisch contact met mij op te nemen. Dit kan via telefoonnummer (+31) 088-0886692 Met vriendelijke groet, Susan Dam

Reactie van de melder van de klacht eddyver69

5 jaren geleden - Beste, Zoals reeds aangegeven is tot op heden mijn rekening nog steeds niet gecrediteerd. Laten we even duidelijk zijn en alles een beetje samenvatten. In heel dit dossier heeft u volgens u nooit e-mails ontvangen (niet van mij en dus ook niet via paypal - want daarop heeft u in eerste instantie ook niet gereageerd). Bovendien zegt u dat het BTW-nummer later is doorgegeven, wat niet correct is. Een kleine 2 weken geleden heeft u gezegd dat de terugbetaling via Paypal geregeld ging worden. Een aantal dagen later, zegt u dat dit niet mogelijk is. U vraagt mijn rekeningnummer op 30/6/15 en zegt nu dat dit onmiddellijk geregeld is. Een overschrijving vanuit NL naar BE duurt maximum 2 werkdagen. Gelet dat op 3/7/15 mijn rekening nog niet gecrediteerd was, was ik genoodzaakt om Paypal hierover te informeren. Ik had inderdaad gekozen voor 1 kanaal: e-mail, maar aangezien u deze zogezegd nooit gekregen zou hebben, moest ik Paypal informeren maar ook daarop reageerde u niet. Als u in eerste instantie gereageerd had, dan had dit niet zover moeten komen. Gezien uw overschrijving reeds op 30/6/15 zou overgemaakt geweest zijn, gelieve me een bewijs van debitering (dus geen betalingsbewijs) waaruit blijkt dat uw rekening daadwerkelijk gedebiteerd werd, door te mailen. Van zodra ik dit ontvangen heb, informeer ik bij mijn bank om dit te verifiëren.

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Beste Eddy,Wij hebben een e-mail ontvangen gezien wij navraag hebben gedaan bij onze betaalpartner adyen. Hun geven het volgende aan: De terugbetaling die u heeft proberen uit te voeren is mislukt gezien er onvoldoende gegevens beschikbaar waren om het bedrag terug te betalen. Wij storten u graag het bedrag van €44,24 terug zodat we hier nu eindelijk samen van af zijn en het is opgelost. Ik begrijp dat dit allemaal zeer frustreren is. Niet alleen voor u maar ook voor ons. In ons systeem staat namelijk dat het bedrag aan u is overgemaakt en onze betaalpartner gaat dan ook niet over tot terugbetalen. Wij zullen hier over dan ook bij hun een officiële klacht indienen. Om nu alles duidelijk te hebben ontvang ik graag via deze weg uw Iban en BIC gegevens. Ik zal u dan per e-mail een bewijs van overschrijving sturen zodra wij dit naar u hebben overgeschreven. Wel wil ik u verzoeken uw hold van uw betaling in paypal af te halen gezien ons systeem hier anders helaas een herinnering voor zal sturen.Met vriendelijke groet, Susan Dam Administratie ReplaceDirect

Bericht van Replacedirect

5 jaren geleden - Mijn excuses,Ik zie dat mijn collega u in de paypal claim een bedrag van 44,24 heeft terugbetaald.Heeft u dit misschien al ontvangen ?Met vriendelijke groet, Susan Dam

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Replacedirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door eddyver69