Klacht: Reparatie Horloge en garantie

op 19 april 2016 over Lucardi in de categorie Juweliers

Januari 2016 een duur horloge (merk Festina) gekocht als 25 jaar huwelijks cadeau voor mijn man. Eerste probleem november 2015, batterij leeg.Terug naar de winkel en het was in 1ste instantie niet mogelijk werd er gezegd. Er werd getest en ja hij was leeg. Horloge werd opgestuurd want het is een waterdicht horloge. Na 5 weken en meerdere malen gebeld te hebben kwam eindelijk het horlog terug. Nu in maart voor het eerst er mee gaan zwemmen en wat gebeurd. Het horloge zit vol met water. Weer terug naar de winkel, Horloge weer opgestuurd en dan komt het. We ontvangen een mail met daarin dat er een scheurtje in het glas zit en de reparatie niet binnen de garantie valt. Kosten 107 euro. Nou er was totaal niks met het glas. Dus foto’s opgevraagd en toen kregen we tot verbazing te horen dat het krasje zo klein was dat het niet te vast te leggen is. Maar dat het water dus ook niet daardoor naar binnen was gekomen. Nou wat is het dan wel? Dan zal het kroontje wel open hebben gestaan was het antwoord. Nou dat kan dus ook niet want dan loopt het horloge niet meer en hij liep en loopt nog steeds. En daar moeten we het dan maar mee doen.Ik ben zo boos. Het komt er gewoon op neer dat wij de dupe zijn van dat Festina hun verantwoording niet neemt betreft de garantie. Dat is wat er ons word gezegd.En Luardi het ons maar laten uitzoeken. Ik heb in volle vertrouwen mijn geld bij lucardi besteed en dat was niet weinig en dan moet ik dit maar nemen. In mijn ogen is het probleem ontstaan bij het vervangen van de batterij. Toch raar dat daarvoor niks aan de hand is en erna hij volloopt met water. Het is niet het enige wat we hebben sinds de aankoop. Bij het horloge heb ik een gouden ring gekocht met briljanten. Na 6 maanden is er al een briljantje uit. terug GEEN garantie meer.Reparatie € 50. Na terug ontvangst binnen 3 weken was het witte goud helemaal verkleurd. Weer terug, laag beschadig met de briljant zetten. Leuk hoor!!! 7 keer naar de winkel. Telkens weken je ring en horloge weg. En veel geld aantal honderden euro’s besteed en alleen maar problemen.

Ik zie graag dat Festina en Lucardi hun verantwoording nemen. En het niet bij ons neerleggen zodat wij het maar uitzoeken met Festina die meerder reden (smoesjes verzint) om onder de garantie uit te komen. Lucardi hoort ons hierin te bekrachtigen en anders de garantie op zich te nemen. Tenslotte zijn wij met hun de koop aangegaan. En het zelf met Festina te regelen. Ik zie dit als garantie helemaal al als er een oorzaak meerdere keren word veranderd en verzonnen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lucardi

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Lucardi in behandeling genomen

Heeft op 20 april 2016 om 13:00 geantwoord

Er is nog geen oplossing, alleen een verzoek mijn klacht naar het genoemde E-Mailadres te sturen.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lucardi een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lucardi

Heeft op 25 april 2016 om 13:09 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Om uw klacht in behandelng te nemen, willen wij u vragen om de klacht door te sturen naar info@lucardi.nl

Alleen op die manier kunnen wij de klacht in behandeling nemen.

Daarom wil ik u nogmaals vriendelijk verzoeken om uw bericht te sturen naar:
info@lucardi.nl

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Webteam Lucardi

Alle klachten die gemeld zijn door H Slingerland