Klacht: Reparatie Galaxy S7 edge via de site van Samsung

op 15 oktober 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Beste,

Op 11-10-2016 heb ik telefonisch informatie opgevraagd om via een van de 2 Samsung shops in Eindhoven mijn telefoon (S7-edge, gekocht 20 maart 2016 en van een nieuw scherm voorzien vanwege slechte pixels op 9 augustus 2016, met gebarsten scherm, verder functioneert het toestel prima) voor €295 gerepareerd te krijgen (zie site Samsung).
De Tele2 shop (rechtestraat) geeft aan op hun site dat dit alleen maar bij hun in de shop gerepareerd wordt indien het toestel daar gekocht is en de andere shop (Demer) vertelt mij aan de telefoon dat ze daar niet meer repareren.
Hierop Samsung gebeld (088-9090100) en op hun aanraden het toestel aangeboden via hun ophaalservice en te laten repareren voor het bedrag van €320, zo staat het tenminste op de site van Samsung.
Hierop hebben we tevens daarbij aangegeven dat alleen het scherm defect is.
Het toestel is op de afgesproken dag (13-10-2016) bij ons opgehaald en vervoerd naar de reparatielocatie.
Vandaag kregen we een prijsopgave van Dynafix, ik neem aan dat dit het bedrijf is waar Samsung de reparaties laat uitvoeren, met de volgende 3 opties:
1. Je hebt je toestel met IMEI-nummer 358809071679874 ter reparatie aangeboden. Helaas kunnen wij het toestel niet repareren vanwege een tijdelijk tekort op het benodigde onderdeel. Daarom bieden wij je een nieuw toestel aan tegen een gereduceerde prijs van €435.
2. Je ontvangt je toestel ongerepareerd retour tegen een betaling van € 59,29 aan onderzoekskosten inclusief 21% BTW .
3. Je doet afstand van je toestel, inclusief eventuele meegestuurde accessoires.
Hierop heb ik Samsung gebeld en naar hun mening hieromtrent gevraagd en Dhr. K… die mij te woord stond gaf aan dat dit gebruikelijk was en dat dit in de gebruikersvoorwaarden staat. Hij adviseerde mij tevens om in de toekomst de gebruikersvoorwaarden beter te lezen. Op mijn vraag aan te geven waar ik dit kon vinden kreeg ik helaas geen antwoord. Ik heb later de stappen van het opsturen nogmaals doorlopen en nergens deze voorwaarden gevonden.
Na ruim 27 minuten gaf hij aan het gesprek te zullen beëindigen en zo geschiedde.
Vreemd is eigenlijk dat als men hier een nieuw toestel koopt de onderzoekskosten niet hoeft te betalen en dat over de reparatie van mijn toestel eigenlijk niet meer gesproken werd, dit was althans niet een van de opties die men mij gaf.
Hoe kan het zijn dat ik zaken doe met Samsung en een ander bedrijf dat door Samsung ingehuurd wordt mij opzadelt met dit \\\”wurgcontract\\\”?

Het hele voorval in een notendop: Ik bied mijn toestel via Samsung aan ter reparatie, het wordt opgehaald, extern ter reparatie aangeboden en vervolgens wordt ik niet meer in de gelegenheid gesteld mijn toestel te laten repareren, wat mij rest zijn bovengenoemde totaal niet bevredigende opties.
Samsung is dus niet te bereiken middels een email adres.

Gaarne uw reactie

Deze mail heb ik naar info@samsung.nl gestuurd, het mailadres had ik van betrokken medewerker van Samsung in het verhaal gekregen maar het mailadres bleek niet meer in gebruik. Uiteindelijk hebben we een nieuw toestel gekocht omdat dat uiteindelijk de meest bevredigende optie was.

Dat Samsung terecht gewezen wordt en ik minimaal op de een of andere manier voor mijn belkosten gecompenseerd wordt en verder als bij het toestel het op dat moment geldende cadeau (sd kaart of zo) meegeleverd wordt.
Andere mensen waarschuwen voor deze praktijken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jcvdp