Klacht: Reizigers onderzoek

op 18 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De mensen die controleren melden niet dat het niet verplicht is me te werken normaal zeggen ze alleen reizigersonderzoek en vandaag niks gewoon uw vervoers bewijs alstublieft (17:09 trein hoofddorp naar Hoorn) ik ben al door een contucteur gecontroleerd en dan weer deze mensen ik weigerde maar daar was zij het niet mee eens ik hoef mijn gegevens niet nog meer te delen en vind dat dit hoort te kunnen

Reizigers onderzoek stoppen of werknemers duidelijk laten zeggen dat niet verplicht is en dat deze niet gaan tegen je in gaan ik check al in en al uit dus alles is al bekend......

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 15:15 geantwoord

Geachte heer de Reus,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 18 maart 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U geeft aan dat u het vervelend vindt om mee te moeten werken aan een reizigersonderzoek nadat er ook al controle is geweest door een NS medewerker. Het spijt mij dit te vernemen.

Graag laat ik u weten dat medewerking aan een dergelijk onderzoek niet verplicht is. Het spijt mij dan ook dat de medewerker van het onderzoeksbureau het niet eens was met uw weigering. Onze excuses hiervoor.

Uw klacht heb ik geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Rustige reiziger