Klacht: reizen met een fietskar in u trein

op 26 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

op 10 mei s’middags rond 3 uur reisde ik met u trein van af Winschoten richting Stavoren. In de trein Groningen Leeuwarden moest ik de trein volgens de conducteur verlaten terwijl ik dit al zes jaar doe en nooit problemen heb gehad. Hij heeft nog foto’s van de fietskar op gestuurd en overlegd met iemand op kantoor en mocht voor deze keer door maar vond de conducteur zeer intimiderend. Ik heb geen auto en ben afhankelijk van het openbaar vervoer. De kar is op zijn wielen staand ongeveer 70 centimeter hoog en een meter lang en 50 centimeter breed.en zet hem meestal rechtop heeft niemand er last van. Ik snap dat u een bepaalt beleid heeft. maar wat nu?

Als ik met fiets en fietskar gebruik mag blijven maken, richting Stavoren Waar ik altijd de boot pak naar Enkhuizen.. zodat ik niet half Nederland door hoef te reizen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 mei 2016 om 13:38 geantwoord

Beste,

Jammer om te lezen dat je vandaag de trein moest verlaten omdat je je fietsaanhangwagen mee had. Het meenemen van een fiets in de trein is wel toegestaan echter is het meenemen van fietsaanhangwagentjes, bakfietsen, ligfietsen, tandems of fietsen met een verbrandingsmotor om veiligheidsredenen niet toegestaan. Hier: https://www2.arriva.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/in-de-bus-en-in-de-trein/ kun je meer informatie lezen over het meenemen van een fiets en fietsaanhangwagens in de trein.

^MR
Webcareteam

Heeft op 26 mei 2016 om 23:41 geantwoord

als ik met de NS in Groningen of Leeuwarden aan kom met fiets en fietskar. Kan ik niet verder de provincie in en moet ik mijn fietskar laten staan. Raar vind u ook niet?

Alle klachten die gemeld zijn door gkok