Klacht: reglement /discriminatie

op 03 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het komt regelmatig voor dat een pasagier instapt in de bus en bijvoorbeeld.de pin werkt niet of men heeft net niet voldoende contant voor dagkaart. Vandaag had ik dan ook 1ste keer 10cent te weinig op zak.ik zie meestal dat ze dan uitzondering maken om die paar cent. Maar bij mij de
Dus blijkbaar niet.
Als ik nog een keer een chauffeur deze uitzondering zie maken zal ik een video maken .regels zijn er voor iedereen namelijk
En om dit aan de kaart te stellen mag ik gegarandeerd video maken

Heb namelijk belangrijke afspraak gemist voor 10cent. Dus als regels belangrijker zijn ook om 10cent dan maar de nette discussie op t moment dan een ander wel zonder kaartje mag meerijden

Afspraak is al gedaan.

Maar regels zijn regels geldt niet alleen voor mij?

Ik pik t niet meer als ze as anderen soms zelfs gratis laten mee rijden

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Heeft op 03 augustus 2017 om 19:50 geantwoord

Er is niet de mogelijkheid geboden op eigen risico zwart.te rijden.
En het is wettelijk gezien een vorm van discriminatie

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 augustus 2017 om 20:01 geantwoord

Beste maarten666,

Ik kan me voorstellen dat je baalt als je eerder hebt gezien dat een chauffeur dit wel heeft toegelaten.

Ik kan iemand die zich aan de regels houdt daar niet op aanspreken. De afspraak ik dat een reiziger genoeg geld moet hebben voor een kaartje. 0,10 euro te kort is niet genoeg geld. Kan een reiziger het volledige kaartje niet betalen dan mag de chauffeur iemand weigeren. Deze chauffeur heeft zich aan de regels gehouden.

Zodra je ziet dat een chauffeur iemand wel toelaat ondanks dat deze reiziger onvoldoende geld bij zich heeft dan kan ik daar een melding van maken. Dan nog is het de verantwoordelijkheid van de reiziger om te gaan reizen zonder geldig vervoersbewijs.

^LH
Arriva Webcareteam