Mijn Klacht:
Deze week is een monteur van Reggefiber langsgeweest om een nieuwe glasvezelbox aan te sluiten. Hier zijn helaas fouten gemaakt waardoor de woonsituatie nu belemmerd wordt en de nieuwe aansluiting een puinhoop is. Onze provider is er behulpzaam en erkennen het probleem, maar kunnen zelf geen fysieke veranderingen aanbrengen. Contact met Reggefiber is ongebruikelijk stroef. Vandaar dat we ons nu genoodzaakt voelen externe hulp in te schakelen om de situatie recht te zetten
De glasvezelbox hing voorheen in de hoek van de woonkamer, tegen de meterkast aan, maar aangezien er een nieuw kastje moest komen was het praktisch om de box aan de andere kant van de wand, in de meterkast zelf te plaatsen. Vooraf hebben we telefonisch met zowel onze provider als met Reggefiber deze wens besproken, beide partijen verzekerden ons ervan dat dit geen probleem was. De afspraak met de monteur werd ingepland en wij hebben onze voorbereidingen getroffen door een gat te boren tussen de wand van de meterkast en de woonkamer.
De monteur was erg vriendelijk, maar bij het werk merkte hij op dat hij de nieuwe box niet in de meterkast kon hangen. Dit was natuurlijk al een verbazende situatie, maar aangezien de monteur verder hier niets aan kon veranderen hebben we direct telefonisch contact opgenomen met onze provider en Reggefiber.
Door de nieuwe aansluiting is de situatie helaas een puinhoop geworden wat ook de woonsituatie belemmerd. In plaats van in de meterkast is de box verder van de meterkast komen de hangen. De nieuwe box is nu midden in de woonkamer, hoger op de muur gehangen, waardoor we de meubels die er eerst stonden niet eens meer terug kunnen zetten. De monteur heeft een enorm stuk van de glasvezelkabel afgeknipt (dit stuk hebben we nog liggen) waardoor de box nu niet eens meer op de oude positie teruggeplaatst kan worden.
Nu werd er door Reggefiber telefonisch gemeld dat het verlengen niet zomaar kan en dat daar extreem hoge kosten aan verbonden zitten. Een erg vervelende situatie aangezien ondanks onze voorbereidingen er tegen onze verwachtingen in een verslechtering in plaats van een verbetering is aangebracht en niet eens meer terugkunnen naar de oude situatie. Contact met Reggefiber is verbazend stroef verlopen, ondanks de beloftes vooraf wordt de situatie niet opgelost of worden er geen verklaringen gegeven voor de problemen. Er werd gemeld dat ‘de monteur wel zijn redenen zou hebben’ voor het sterk verkorten van de kabel, dat er niks gedaan kon worden met de telefonische beloftes vooraf en dat we de situatie ‘moeten accepteren of de aansluiting moeten laten verwijderen’. Vervolgens werd er geprobeerd ons terug te verwijzen naar de provider, toen we aangaven dat dit geen manier van zakendoen is werd er opgehangen. Graag zoeken we dan ook ondersteuning in het rechtzetten van deze problemen.
Ik hoop dat er een passende oplossing geboden kan worden en kijk uit naar de mogelijkheden.
Gewenste Oplossing:
Wij zouden het zeer op prijs stellen als Reggefiber op een juiste manier omgaat met onze situatie en het contact hierin. Door de belemmeringen is de woonsituatie is er nu echt op achteruit gegaan, het ideaalbeeld is uiteraard dat de situatie wordt hersteld en dat de glasvezelbox in de meterkast komt te hangen zoals vooraf besproken. Mocht dit nu echt niet mogelijk zijn zoals de monteur opmerkte, dan zouden we in ieder geval terug willen naar de oude situatie waarin de glasvezelbox in de hoek van de woonkamer hangt, en niet in het midden. We zien graag de reactie van Reggefiber tegemoet
