Klacht: Na 15 dagen nog steeds geen internet, en zelfs geen afspraak

op 15 juni 2021 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Dinsdag 1 juni is mijn nieuwe Tmobile-abonnement ingegaan. De Guidion-monteur heeft alles geïnstalleerd in mijn woning en was supervriendelijk, maar kreeg geen internetsignaal. Later die dag kwamen er nog twee andere monteurs langs, zij waren van KPN/reggefiber, maar ook zij kregen het internet niet aan de praat en hadden niet de juiste spullen bij zich voor verder onderzoek, dus vertrokken ze weer en ik moest een nieuwe afspraak maken.

Deze afspraak kon pas een week later op dinsdag plaatsvinden, daar baalde ik al van, maar goed hier nog weinig aan de hand

Vervolgens komt de monteur op maandagmiddag al, een dag te vroeg dus. Ik was er niet, ik kan immers lastig thuiswerken zo zonder internet. We spreken af dat hij de volgende dag, dinsdag zoals gepland, langskomt. Maar hij komt niet……

Woensdag bel ik Tmobile, zij geven aan dat KPN/reggefiber me diezelfde dag nog terugbelt, maar ze bellen niet

Donderdag bel ik Tmobile nog een keer en ze zien ineens een melding van die donderdagochtend staan vanuit Reggefiber dat ik contact met ze zou hebben gehad en aan heb gegeven geen internet te willen. Dit is echter absoluut niet juist, ik wil heel graag internet en heb niemand van Reggefiber gesproken.

Die donderdagmiddag word ik dan eindelijk gebeld, maar het is meteen mis. Het gesprek begint op brutale toon van de ‘mevrouw’, dat ik nu ineens wel weer internet wil terwijl ik eerder heb aangegeven geen internet te willen. Ik probeer haar meermaals duidelijk te maken dat ze mij niet gesproken heeft en ze waarschijnlijk een verkeerd nummer gebeld heeft, maar die informatie gaat er met geen mogelijkheid in en ze wordt brutaler en brutaler. Uiteindelijk concludeert ze ‘dat is dan uw woord tegen het mijne’.

Op dit moment ben ik er al helemaal klaar mee, maar ik doe nog een poging om een afspraak te maken. Ze geeft aan dat, omdat ik zou hebben aangegeven geen internet te willen, wat dus niet waar is(!!!), de eerste optie over 2 weken is. ‘Er was anders vanmiddag nog een plekje geweest maarja, u wilde geen internet’. Op dat moment zou ik dan dus al 3 weken zonder internet zitten. Omdat reggefiber meermaals heeft verzaakt ga ik daar niet mee akkoord en hang op. Ik dien een klacht in bij KPN Netwerk.

Vrijdag krijg ik reactie van iemand van KPN die aangeeft dat er voor die vrijdag een afspraak in het systeem staat. Ik weet niks van een afspraak en geef dit ook aan in mijn reactie.

Maandag ontvang ik weer reactie van KPN, dat het ticket gesloten is en ik met Tmobile moet bellen om een nieuw ticket aan te laten maken. Ik bel Tmbobile en zij geven aan dat reggefiber in het systeem heeft gezet dat ze de storing opgelost hebben. Dat is niet zo. Ze maken een nieuw ticket voor me aan.

Dinsdag (vandaag) ontvang ik reactie van KPN dat het ticket wederom gesloten is omdat ik geen internet zou willen.

We zijn nu 15 dagen verder, meerdere aangemaakte tickets verder, meerdere fouten van reggefiber verder en ik krijg maar geen afspraak! Het enige dat ik wil is internet, daar betaal ik immers ook voor

TMobile doet wat ze kunnen en zijn supervriendelijk, maar het contact met KPN en de uitvoerende partij is waardeloos!!

Zsm aangesloten worden, iemand aan de telefoon die wél vriendelijk is, een vergoeding voor de dagen dat ik geen internet en tv heb

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 15 juni 2021 om 16:36 geantwoord

Geachte mevrouw Teusink,

Bedankt voor uw melding.

Laat ik voorop stellen dat het mij betreurt om te zien hoe uw situatie zich heeft gemanifesteerd. Dat zijn situaties die wij liever niet zien natuurlijk.

Om de vervelende communicatie even terzijde te laten en ons te focussen op het oplossen van dit probleem zijn er een aantal zaken die nu op orde gesteld moeten worden.

KPN NetwerkNL werkt, als netwerkbeheerder, enkel in opdracht van providers en dergelijke aansturingen om onderhoud aan het netwerk plaats te laten vinden, dienen dan ook door uw provider bij ons aangemeld te worden.

Het ticket dat wij op 11-06 jl. van T-Mobile hebben mogen ontvangen is inderdaad afgesloten omdat onze uitvoerende partij van mening is dat er geen redelijke communicatie met u mogelijk was. Wij zijn zelf natuurlijk geen onderdeel geweest van deze gesprekken en kiezen er daarom ook voor om hier geen uitspraken over te doen.

Wat wél zaak is nu, is het verkrijgen van een nieuw ticket vanuit uw provider om een nieuwe aansturing te kunnen doen richting onze aannemer. Gesloten tickets kunnen namelijk niet heropend worden en dat maakt het voor ons ook niet mogelijk om dit op een andere manier in te regelen, waarvoor onze excuses.

De bedrijfsvoering van KPN NetwerkNL maakt het niet mogelijk om u te compenseren voor de periode waarin u geen gebruik heeft kunnen maken van uw diensten omdat wij ook niet de partij zijn waar u dit aan betaald.

Voor het ongemak sturen wij u wel een kleine attentie.

Als uw provider een nieuw ticket heeft gemaakt, zullen wij hier de regie over nemen en er zorg voor dragen dat er een afspraak met u ingepland wordt voor het werkend krijgen van uw diensten.

Michael
Klachtenteam KPN NetwerkNL