Klacht: Glasvezelaansluiting open zetten is kennelijk lastig

JorenBroekema op 18 juli 2018 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb meer dan een maand geleden bij KPN een glasvezelabonnement aangevraagd. Dit is doorgegeven aan Reggefiber, die het glasvezelmodem zouden moeten aansluiten. Die zouden volgende week woensdag komen wat dus 20 Juni zou zijn.
Toen ik Reggefiber belde over hoe laat de monteur langs zou komen, zeiden zij dat 20 Juni een preliminary datum was die KPN mij helemaal nog niet mocht vertellen. De monteur zou dus helemaal niet komen en binnen 3-6 werkdagen zou ik gebeld worden voor een nieuwe afspraak.
Dit is nooit gebeurd.

Wel kreeg ik na 7 werkdagen een mailtje van VolkerWessels Telecom met het telefoonnummer van de monteur waar ik een afspraak mee kon maken. Dit kostte mij 3 dagen en 8 telefoontjes (tussen werktijden, 9 tot 5) voordat ik de beste man eindelijk aan de lijn kreeg ipv de voicemail. Er werd een afspraak gemaakt voor maandag 9 Juli…

2 monteurs kwamen langs en sloten het modem aan. Er werd mij verteld dat er 2 lampjes branden (stroom, glasvezel) en dat het derde lampje ethernet zou gaan branden als ik er de KPN xperia box op zou aan sluiten. Dan zou alles moeten werken.
Dit klopte uiteraard niet helemaal. KPN box erop, idd het 3e lampje ethernet aan, maar het internetlampje van de KPN box was nog rood.

Na het bellen van KPN bleek dat Reggefiber nooit heeft aangegeven aan KPN dat ze het modem kwamen aansluiten en dat er een gekke datum (27 Juli) stond in de administratie. Ze hebben toen vrijdag een monteur langs gestuurd die vernam dat het internet inderdaad echt niet werkte en dat er bij Reggefiber nog iets niet werkte.

Ik heb dus Reggefiber opnieuw gebeld die mij allereerst weer vertelde dat die datum 27 Juli eigenlijk geheim is, dat KPN die mij niet had mogen vertellen, en dat die datum eigenlijk ook nergens op slaat en dat alles gewoon moet werken. Later in dit gesprek kwam hij erachter dat er inderdaad nog iets mis was bij Reggefiber en dat dit meteen maandag (we zijn inmiddels bij 16 Juli) verholpen zou zijn en ik dan meteen internet zou hebben.

Ook dit is niet gebeurd. Dinsdagmiddag weer gebeld met Reggefiber. Blijkt dat er nog iets heel kleins niet is gedaan en dat het echt geen moeite was en dat dit dus woensdag echt zou werken. Even later tijdens een meeting gebeld door een onbekend nummer, een werkneemster van VolkerWessels Telecom, die mijn voicemail in spreekt om te melden dat woensdag de glasvezel werkt en ik een abonnement kan afsluiten bij een internetprovider (hey thanks, dit heb ik een maand geleden al gedaan, ik wacht op jullie…).

Ik kom nu dus net thuis, 22:00 woensdag 18 April en guess what. Het werkt dus gewoon echt nog steeds niet….

Buiten het feit dat ik al absurd lang wacht op internet, raak ik enorm gefrustreerd door de constante berichten en beloftes dat het allemaal gaat werken (want het is echt een klein dingetje meneer!), om er vervolgens achter te komen dat het nog steeds niet werkt.

Ik begin het dan ook steeds lastiger te vinden om beleefd te blijven tegen klantenservice ook al weet ik dat het niet de support medewerker zijnhaar fout is, vandaar dat ik maar hier kom klagen om toch de frustratie kwijt te kunnen zonder dat ik daar meteen iemand’s dag mee verpest.

Gewenste Oplossing:

Als er in volle transparantie mij nou eens verteld wordt waar het nou constant mis gaat. Ik ben de domste niet en technisch slim genoeg om het te snappen, dus wees gewoon eerlijk waar de problemen zitten en waarom ze nog niet opgelost zijn.
Verder hoop ik dat de medewerkers bij Reggefiber gewoon die aan-knop zoals support het telkens noemt, aangooien zodat ik eindelijk internet heb. Als ik Reggefiber mag geloven is het namelijk echt een moeite van niks maar kost het al meerdere weken om te gebeuren.

KPN heeft mij inmiddels uit medelijden maar een noodpakketje opgestuurd terwijl mijn abonnement nog niet eens ingegaan is door het falen van Reggefiber. Zij snappen het idee van service kennelijk wel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

Bericht van Reggefiber

6 jaren geleden - Goedemiddag meneer Broekema, Allereerst mijn welgemeende excuses voor de situatie zoals u deze ervaart. Het kan niet de bedoeling zijn dat het proces zo stroef verloopt en dat u steeds wordt voorzien van informatie die niet klopt. Ik heb het vanochtend voor u opgepakt met de escalatie afdeling van onze uitvoerende partij en kreeg zojuist de terugkoppeling dat de laatste administratieve afhandeling, de 'aan-knop' die u beschrijft in uw klacht, vannacht wordt verwerkt. Na deze handeling zou dan alles daadwerkelijk moeten werken. Mijn klachtencollega's en ik zullen dit voor u monitoren en u hier maandag over informeren. Een korte beschrijving van het probleem waar het op vast zat: Bij de oplevering van de aansluiting wordt er een werkbon afgemeld door de monteuraannemer. Alleen in deze bon ontbrak er een onderdeel waardoor de bon dus niet volledig kon worden afgemeld. Met andere woorden zag ons systeem dat de aansluiting maar voor 95% klaar was, waardoor het dus aan uw kant nog niet werkt. Het bericht is dus nu dat de laatste 5 procent vannacht worden afgerond. Mocht u hier nog vragen over hebben horen we dit graag van u. Voor nu een goed weekend gewenst, Met vriendelijke groet, Mathijs Lookamp Reggefiber Klachtenteam

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Mathijs, Bedankt voor het reageren. Helaas is dit nog steeds niet verholpen. We tikken inmiddels anderhalve maand aan. Ik ben net terug uit Zweden van vakantie, en ik hoor nu via VolkerWessels Telecom dat er nog steeds een bug in het systeem zit waardoor ik niet verwerkt kan worden. Dat het bij de aannemer lag werd mij 9 dagen geleden verteld toen ik weer belde met Reggefiber, omdat alles bij Reggefiber nu inmiddels kennelijk eindelijk in orde is. Dit was 1 dag voor de reactie die ik van jou ontvangen heb, waar dus opnieuw weer in staat dat het aan jullie kant ook niet in order was? Ik heb in ieder geval VolkerWessels niet aan de lijn kunnen krijgen die dag maar Reggefiber had mij verzekert dat dit doorgegeven zou worden. Ik belde 2 dagen geleden met VolkerWessels Telecom (op advies van KPN aangezien die zich ook beginnen af te vragen waarom een klant in godsnaam 1,5 maand nodig heeft om z'n abonnement te starten) die mij vertelde dat het via hun is doorgegeven naar de onderaannemer in de regio waar ik woon, alleen hadden die nog geen terugkoppeling gegeven. Ik werd verteld dat dit uiterlijk diezelfde dag nog of de dag erna (gisteren) teruggekoppeld aan mij zou worden. Dit is niet gebeurd en daarom belde ik laat gistermiddag (rond half 5). Ik werd toen verteld dat de onderaannemer nog niet gereageerd heeft en dat dit dus volgende week gaat worden. Uiteraard was ik niet blij met dit antwoord, maar het was duidelijk dat dit alles was wat klantenservice kon doen. Ondertussen vliegen de weken voorbij en kan ik nog steeds niet fatsoenlijk werken. Ik vraag me af of ik een enkel slachtoffer ben van deze problemen of dat er meerdere zijn. Niet alleen is voor zo'n lange tijd geen internet niet prettig in het algemeen, een deel van mijn tijd werk ik normaal gesproken thuis en nu loop ik inkomen mis door zo'n lange tijd geen internet te hebben. Dit betekent dus dat ik over zal gaan op schadeclaims als dit niet uiterlijk aanstaande dinsdag verholpen is (ik ben schappelijk, 2 werkdagen moet toch echt lukken). Ik snap dat het tussen zoveel partijen wat langzaam gaat qua communicatie, ik werk zelf ook in een groot bedrijf, maar dat betekent niet dat een probleem als deze niet hogerop gespeeld kan worden waar mensen gewoon de telefoon grijpen en het direct afhandelen met elkaar. Dit is dan ook wat ik verwacht, speel het hogerop en fix het gewoon handmatig als het al 1,5 maand niet via de gebruikelijke systemen en protocollen lukt. Een klant zo lang laten wachten met zoveel tegenstrijdige informatie en loze beloftes is buitengewoon onprofessioneel, en inmiddels maakt het mij echt niet meer uit of het KPN, Reggefiber, VolkerWessels Telecom, of de onderaannemer in de regio is die aansprakelijk is. Pak de telefoon, communiceer direct, en handel het samen af. Met vriendelijke groet, Joren Broekema

Bericht van Reggefiber

6 jaren geleden - Geachte heer Broekema, U bent zeker zeer schappelijk en zoals het er nu naar uitziet zou de verbinding moeten werken. Mijn collega Mathijs heeft aangeven dat de overige 5 procent zou moeten worden verwerkt en dat is het geval. Bij ons , Reggefiber staat alles op groen. De aansluiting staat bij ons nu in gebruik wat inhoudt dat u uw diensten gebruikt, of kunt gebruiken. Mocht het zo zijn dat u uw internet verbinding niet kunt gebruiken dan wil ik u verzoeken die op te nemen met uw provider en daar een eventuele storing te melden. Met vriendelijke groet, Marianne Kruidenier klachtenteam Reggefiber.

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Ik werd vandaag gebeld door VolkerWessels Telecom. Meneer, uw internet werkt. Eindelijk? Of weer bullshit? Ik kom thuis en je raadt het al, internet nog steeds op rood, reset gedaan, met KPN gebeld, zij snappen het ook niet. Dus, aangezien VWT claimt dat het moet werken, en KPN zegt dat bij hun alles op gereed staat, en m'n Xperia box toch echt goed aangesloten is (na de monteur van KPN niks aan veranderd, is ook geen rocket science), zouden jullie bij Reggefiber nog eens kunnen bevestigen dat alles echt werkt aan jullie kant, desnoods even wat extra tests runnen voor zover dat kan? Er is ergens nog iets niet helemaal goed. Ik zal ondertussen toch KPN maar even bellen voor nogmaals een monteur, misschien wordt die er dit keer wel wijzer van : Met vriendelijke groet, Joren Broekema

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 02 augustus 2018 om 10:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Broekema,

Dat is echt heel vreemd. De testen die door Reggefiber zijn uitgevoerd geven een positief resultaat en daarmee zou alles moeten werken.
Het Signaal door onze monteur succesvol opgeleverd op 20 juli.
U vraagt of wij extra test kunnenwillen uitvoeren , wij kunnen dat doen dmv een opdracht van uw provider.
Zodra deze binnen is gaan wij weer aan de slag. De reden dat ik momenteel niet zomaar een monteur kan sturen is omdat u nadat wij de lijn hebben opgeleverd geen klant bent van Reggefiber. Wij hebben met klanten geen contractuele verplichtingen. Deze liggen bij de provider welke onze klant is.
Graag verzoek ik u deze opnieuw te benaderen om een storing te melden.

Met vriendelijke groet
Marianne Kruidenier
klachtenteam Reggefiber

Alle klachten die gemeld zijn door