Mijn Klacht:
Ik heb meer dan een maand geleden bij KPN een glasvezelabonnement aangevraagd. Dit is doorgegeven aan Reggefiber, die het glasvezelmodem zouden moeten aansluiten. Die zouden volgende week woensdag komen wat dus 20 Juni zou zijn.
Toen ik Reggefiber belde over hoe laat de monteur langs zou komen, zeiden zij dat 20 Juni een preliminary datum was die KPN mij helemaal nog niet mocht vertellen. De monteur zou dus helemaal niet komen en binnen 3-6 werkdagen zou ik gebeld worden voor een nieuwe afspraak.
Dit is nooit gebeurd.
Wel kreeg ik na 7 werkdagen een mailtje van VolkerWessels Telecom met het telefoonnummer van de monteur waar ik een afspraak mee kon maken. Dit kostte mij 3 dagen en 8 telefoontjes (tussen werktijden, 9 tot 5) voordat ik de beste man eindelijk aan de lijn kreeg ipv de voicemail. Er werd een afspraak gemaakt voor maandag 9 Juli…
2 monteurs kwamen langs en sloten het modem aan. Er werd mij verteld dat er 2 lampjes branden (stroom, glasvezel) en dat het derde lampje ethernet zou gaan branden als ik er de KPN xperia box op zou aan sluiten. Dan zou alles moeten werken.
Dit klopte uiteraard niet helemaal. KPN box erop, idd het 3e lampje ethernet aan, maar het internetlampje van de KPN box was nog rood.
Na het bellen van KPN bleek dat Reggefiber nooit heeft aangegeven aan KPN dat ze het modem kwamen aansluiten en dat er een gekke datum (27 Juli) stond in de administratie. Ze hebben toen vrijdag een monteur langs gestuurd die vernam dat het internet inderdaad echt niet werkte en dat er bij Reggefiber nog iets niet werkte.
Ik heb dus Reggefiber opnieuw gebeld die mij allereerst weer vertelde dat die datum 27 Juli eigenlijk geheim is, dat KPN die mij niet had mogen vertellen, en dat die datum eigenlijk ook nergens op slaat en dat alles gewoon moet werken. Later in dit gesprek kwam hij erachter dat er inderdaad nog iets mis was bij Reggefiber en dat dit meteen maandag (we zijn inmiddels bij 16 Juli) verholpen zou zijn en ik dan meteen internet zou hebben.
Ook dit is niet gebeurd. Dinsdagmiddag weer gebeld met Reggefiber. Blijkt dat er nog iets heel kleins niet is gedaan en dat het echt geen moeite was en dat dit dus woensdag echt zou werken. Even later tijdens een meeting gebeld door een onbekend nummer, een werkneemster van VolkerWessels Telecom, die mijn voicemail in spreekt om te melden dat woensdag de glasvezel werkt en ik een abonnement kan afsluiten bij een internetprovider (hey thanks, dit heb ik een maand geleden al gedaan, ik wacht op jullie…).
Ik kom nu dus net thuis, 22:00 woensdag 18 April en guess what. Het werkt dus gewoon echt nog steeds niet….
Buiten het feit dat ik al absurd lang wacht op internet, raak ik enorm gefrustreerd door de constante berichten en beloftes dat het allemaal gaat werken (want het is echt een klein dingetje meneer!), om er vervolgens achter te komen dat het nog steeds niet werkt.
Ik begin het dan ook steeds lastiger te vinden om beleefd te blijven tegen klantenservice ook al weet ik dat het niet de support medewerker zijnhaar fout is, vandaar dat ik maar hier kom klagen om toch de frustratie kwijt te kunnen zonder dat ik daar meteen iemand’s dag mee verpest.
Gewenste Oplossing:
Als er in volle transparantie mij nou eens verteld wordt waar het nou constant mis gaat. Ik ben de domste niet en technisch slim genoeg om het te snappen, dus wees gewoon eerlijk waar de problemen zitten en waarom ze nog niet opgelost zijn.
Verder hoop ik dat de medewerkers bij Reggefiber gewoon die aan-knop zoals support het telkens noemt, aangooien zodat ik eindelijk internet heb. Als ik Reggefiber mag geloven is het namelijk echt een moeite van niks maar kost het al meerdere weken om te gebeuren.
KPN heeft mij inmiddels uit medelijden maar een noodpakketje opgestuurd terwijl mijn abonnement nog niet eens ingegaan is door het falen van Reggefiber. Zij snappen het idee van service kennelijk wel.
