Klacht: Geen aansluiting van kastje op glasvezelkabel in woning

op 10 november 2019 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Al sedert juli 2019 hebben wij een KPN abonnement aangevraagd. Daarbij hebben wij ook aangegeven (ook bij reggefiber) dat er in de meterkast een aansluit kastje voor de glasvezel diende te komen. 28 oktober zou alles gerealiseerd zijn. Wat op zich al erg lang was aangezien KPN binnen 8 dagen zou aansluiten. Vele telefoontjes naar de aannemer, KPN en naar KPN teleservices (reggefiber), vele malen van het kastje naar de muur. Maar nog geen aansluiting. Geen TV en geen internet. De glasvezel is bij ons in de meterkast aanwezig en op het centrale punt aangesloten. Echter voor het kastje komt men niet en men meldt dis ook niet gereed bij KPN. In de straat (vrije kavels) zijn diverse woningen nog in aanbouw. Daar dienen de kabels nog te worden aangelegd. We krijgen signalen dat de onderaannemer van reggefiber gaat wachten tot januari om iedereen gelijk aan te sluiten. Iets wat wij niet acceptabel vinden. Wij wonen hier immers al en de kabel is bij ons aanwezig. Ons vertrouwen in KPN is inmiddels behoorlijk beschaamd.

Wanneer het kastje in de meterkast is aangesloten, er is afgemeld en wij zijn aangesloten op internet en TV

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 11 november 2019 om 11:03 geantwoord

Geachte heermevrouw Ten Hertog,

Bedankt voor uw bericht.

Mijn collega Tom heeft u vandaag een e-mail gestuurd dat de combi-aannemer nog niet gereed is hier en dat er steigers op de aangraafroute staan, waardoor de glasvezelaansluiting op dit moment helaas nog niet gerealiseerd kan worden.

Zodra de gereedmelding van de combi-aannemer binnen is en de steigers hier weg zijn neemt onze uitvoering contact met u op om een afspraak in te plannen om de aansluiting gerealiseerd te krijgen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Tamara
KPNNetwerkNL Klachten

Bericht van Reggefiber

1 dag geleden - Geachte heermevrouw ten Hertog,Ik snap uw punt, maar helaas kunnen wij ons antwoord geen andere wending geven, hoe graag we dit ook willen.Onze uitvoering kan helaas pas aan het werk zodra de combiaannemer de werkzaamheden heeft uitgevoerd en dit ook daadwerkelijk heeft gereed gemeld. Zolang dit niet het geval is, kunnen wij helaas nog niet aan de slag. Het kan zijn dat de kabel (en eventueel de aansluiting) in de woning al gereed zijn, maar dat er aan de andere kant van de lijn nog werk moet worden verricht. Zodra de combiaannemer de werkzaamheden gereed heeft gemeld en de steigers op locatie weg zijn, zal het werk voor uw adres worden ingepland.Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Vincent KPNNetwerkNL Klachten

Reactie van de melder van de klacht RiesW

17 uur geleden - Dank voor de terugkoppeling. Helaas is uw antwoord voor ons niet acceptabel. Vandaag zijn wij gebeld door de combi aannemer (Vd Heuvel) die hier de kabel tot in de woning heeft aangelegd. Hetgeen ik heb gesteld (dat onze kabel in zijn geheel is aangesloten alleen dat het kastje nog diende te worden aangesloten) werd bevestigd. Het probleem voor de combi aannemer is dat hij wil wachten om alles op 1 datum te doen want hij had zich vergist in het aantal woningen. Wij moeten dus (voor enkel een kastje) gaan wachten tot andere projecten klaar zijn en andere kabels gegraven gaan worden. Wij vinden dat niet acceptabel en redelijk. Wanneer er een vergissing is gemaakt dan is het wel zo redelijk om dit te erkennen en dit zo snel mogelijk te herstellen en je niet te verschuilen achter een planning op andere werkzaamheden. Deze combi aannemer werkt voor KPN dus KPN zou hier geen genoegen mee moeten nemen wanneer op deze wijze met hun klanten wordt omgegaan. Ik verwacht dat KPN regie zo snel mogelijk hier daadwerkelijk regie op pakt en er zorg voor draagt dat de combi aannemer een afspraak met ons maakt om het kastje zo snel mogelijk aan te sluiten en hiermee nog enig vertrouwen probeert te herstellen.

Heeft op 12 november 2019 om 19:24 geantwoord

Bericht van Reggefiber

35 minuten geleden - Geachte mevrouw ten Hertog,Uw punt is begrijpelijk, maar zoals mijn collega's voor mij al hebben genoemd zijn wij afhankelijk van de afmelding van het werk van de combi-partij. Wanneer, in dit geval, van den Heuvel bepaalt dat ze het gehele project in 1x willen afmelden, dan kunnen wij niets anders dan hierop wachten. Wij hebben hier zelf geen invloed op en staan ook niet in contact met de combi-partijen.Ik had u graag willen voorzien van een ander antwoord, maar deze heb ik helaas niet.Met vriendelijke groet,Mathijs KPN NetwerkNL Klachten

Alle klachten die gemeld zijn door RiesW