Klacht: Ractie op eerdere klacht

op 31 juli 2012 over Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in de categorie Incassobureaus

In een klacht over van Arkel op deze site las ik dat het bedrijf opgedoekt moet worden omdat ze zeer gehaaid zijn en willens en wetens mensen in de problemen brengen. Hierbij een mooi voorbeeld. Na het overstappen naar een andere energiemaatschappij, moest ik nog een bedrag aan Nuon betalen. Dit is zo ver opgelopen dat ik voor de rechter moest verschijnen. Hoofdsom 518 euro. Na een verweerschrift te hebben geschreven oordeelde de rechter dat ik 29,38 moest betalen plus de helft van de proceskosten plus de wettelijke rente. En dan komt het…Dan gaat van Arkel gebruik maken van de onkunde van de consument om toch maar zoveel mogelijk geld te kunnen graaien. Als consument weet je n.l. niet hoeveel die wettelijke rente bedraagt dus wacht je af tot dit je in een normale brief medegedeeld wordt. Op een dag ligt er bij thuiskomst uit werk een ambtelijk stuk in de bus met de beschrijving van de door mij te betalen rente plus proceskosten en de hoofdsom van 29,38. Kosten van deze vol met ambtelijke taal staande brief 76,26, drie keer de hoofdsom. Als consument pik je dit niet want e.e.a. is niet wat de rechter had beslist, dus je betaalt niet. Op een ochtend word je op je werk gevraagd om naar personeelszaken te komen want er is beslag gelegd op je salaris voor een bedrag van 425,13 door….je raadt het al, van Arkel. Een bedrag 14 keer hoger dan de hoofdsom. Als je dan met ze belt met de vraag waarom je na de uitspraak van de rechter niet gewoon een brief krijgt met daarin de te betalen wettelijke rent, krijg je als antwoord dat deze brief wel verstuurd is. Gek, want het vonnis van de rechter hadden ze pas bijgesloten in het ambtelijk stuk dat ik had gekregen, de tweede brief dus. De eerste brief heb ik echt niet ontvangen. Letterlijk werd mij gezegd “U had moeten bellen toen u de eerste brief niet ontvangen had” Op dat moment realiseer je jezelf dat je te maken heb met malafide praktijken. Pas dus op voor van Arkel, dit bedrijf is groot geworden over de rug van hardwerkende mensen en staat achter bedrijven die miljarden winst maken. Bovendien houden ze zich niet aan de uitspraak van de rechter, ze weten links of rechtsom het geld dat ze van je willen hebben toch wel binnen te harken.

Van Arkel geeft aan een normale brief te hebben verstuurd met daarin de kosten. Deze brief heb ik nimmer ontvangen. Men geeft doodleuk Post NL de schuld en de consument kan legaal kaal geplukt worden. Dit is onaanvaardbaar. Ik wil de teveel betaalde kosten terug, ondanks dat Van Arkel beweert dat dit niet kan omdat het dossier gesloten is.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Gerechtsdeurwaarder Van Arkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Gerechtsdeurwaarder Van Arkel

Heeft op 01 augustus 2017 om 11:06 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn sinds juni 2015 actief op Klacht.nl. Omdat uw klacht voor die tijd is geplaatst, en het betreffende dossier inmiddels is gesloten, zetten we deze klacht op opgelost.

Mocht uw klacht nog niet zijn opgelost dan kunt u de klacht uiteraard opnieuw plaatsen.

Van Arkel gerechtsdeurwaarders en incasso

Alle klachten die gemeld zijn door zwenny