Klacht: Racistische medewerkers

op 11 mei 2017 over ICI Paris XL in de categorie Parfumerie winkels

Mijn klacht is gericht op ICI Paris XL te Harderwijk. Ik zit al jaren met dit probleem en er lijkt maar geen verandering in te komen. Ik ben een vrouw van allochtone afkomst en ik merk dat er altijd met minachting naar mij gekeken wordt door de oudere medewerkers van ICI Paris en dat ik respectloos wordt geholpen. Ik ben een vaste klant en haal altijd mijn parfums en gezichtsreiniging bij de ICI Paris. Wat niet alleen mij, maar ook mijn andere vriendinnen van allochtone afkomst opviel was dat de medewerkers van de winkel ons altijd slecht hielpen. Ze schenken geen aandacht aan ons en nemen niet de moeite om ons goed te helpen, terwijl het overduidelijk is dat wanneer er een klant van Nederlandse afkomst de winkel inloopt zij op een vriendelijke en respectvolle manier geholpen worden. Nooit heb ik er wat over gezegd, maar afgelopen maandag 8 mei 2017 was ik rond 13:00 in de winkel en is de druppel bij mij gevallen. Ik werd geholpen door een lange, wat stevigere vrouw met bruin haar. Ik had parfum dat ik graag wilde retouren. De parfum zat nog netjes in de verpakking en het bonnetje had ik ook nog. Toen ik zei dat ik de parfum wilde retouren werd er arrogant op mij gereageerd. Mij werd verteld dat dit niet kon, terwijl ik wel beter weet. Toen ik hier op in ging zei de medewerker iets in de richting van ”ja, ik werk hier toch dus dat weet ik beter”. Ik wilde geen discussie met haar voeren maar zij reageerde heel erg arrogant en onprofessioneel naar mij. Toen mijn man zich ging mengen in ons gesprek beet de vrouw op een erg onvriendelijke manier toe dat ze ”met mevrouw in gesprek is en ze geen discussie met meneer wilt voeren”. Nog nooit ben ik op zo’n respectloze, onvriendelijke en minachtende manier behandeld als die dag. Naar allochtonen wordt hier gekeken alsof zij vuil zijn terwijl ik altijd vriendelijk ben naar de medewerkers toe. Wanneer er een Nederlander in de winkel iets haalt krijgen zij altijd wat testertjes en wordt er achter de balie omgelopen om het tasje in de handen van mevrouw/meneer te geven. Dit was de laatste keer dat ik iets bij de ICI Paris XL in Harderwijk haal. Ik vind het zeer teleurstellend dat ik het gevoel krijg dat ik minderwaardig ben en ik zal voortaan mijn parfums en gezichtsreining in een andere winkel halen. De ICI Paris in Harderwijk zal ik nooit meer naar binnen lopen.

Ik wil dat de medewerkers van de ICI Paris erop aangesproken worden dat zij meer respect moeten tonen naar hun allochtone klanten. Ik wil graag dat de medewerker die mij op maandag 8 mei rond 13:00 geholpen heeft in Harderwijk een waarschuwing krijgt en haar excuses aanbiedt aan mij.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ICI Paris XL

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ICI Paris XL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shamila Babak