Klacht: Racistische conductrice

op 17 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In de trein van donderdag 17 augustus 00.28 vanaf Arkel richting Gorinchem werden jongens door het raam van de bestuurder van de trein aangesproken over hun positie op het perron ten tijde van het arriveren van de trein. Ze stonden te dichtbij.
De jongens hoorden hem niet en stapten in. Vervolgens zei de vrouwelijke conducteur tegen de bestuurder: ” Het zullen wel weer van die zwarte apen zijn!”. Ik vind het vreselijk dat iemand zich zo uit. En dan vind ik het nog erger als iemand dat doet die in de dienstverlening werkt. Haar collega’s reageerden overigens niet i.o. haar opmerking. Ook dat verbaasde mij zeer.

Ik ben tevreden als deze vrouw wordt aangesproken op haar gedag, maar bovenal dat ze zich realiseert wat ze zegt en dat ze dit nooit weer zal doen!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Madeleeine de winde, Ik kan goed begrijpen dat je deze uitspraak niet vindt kunnen. Daarom zal ik deze ook doorsturen naar de regio zodat dit besproken kan worden met de steward. Bedoel je met donderdag 17 augustus 00.28 de nacht van woensdag op donderdag of de nacht van donderdag op vrijdag? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Madeleeine de winde

5 maanden geleden - Ik bedoel de nacht van woensdag op donderdag. Het was dus nèt donderdag. Graag zie ik uw reactie tegemoet. Groeten vanMadelaine de Winde

Arriva

Heeft op 12 september 2017 om 22:02 geantwoord

Beste Madeleeine de winde,

Bij het controleren van de openstaande klachten zie ik dat deze klacht verder niet meer in behandeling is genomen. Daarvoor bied ik jou mijn excuses aan! Ik heb je klacht over de situatie die jij hebt ervaren intern doorgestuurd naar de betreffende regio zodat deze alsnog besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Ik hoop dat je deze situatie in de toekomst niet nogmaals zult ervaren.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 21:50 geantwoord

Ik wil graag weten op welke manier ervoor gezorgd wordt dat de bewuste medewerker dergelijke racistische uitingen achterwege laat tijdens haar werk!

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste Madeleeine de winde, Als er een terugkoppeling uit de regio komt, zullen we die met je delen. Echter is het zo dat de inhoud van deze gesprekken vaak niet gedeeld wordt in verband met de privacy van de buschauffeur. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Madeleeine de winde