Klacht: Racisme

op 18 juni 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Vandaag was ik met mijn man bij Ikea locatie Barendrecht. Toen wij bij de zelfscan kassa stonden werd ik als eerst al met m’n zoontje weg gestuurd bij de kassa omdat mevrouw vond dat wij niet bij de kassa mochten staan van haar. Toen ging ze achter m’n man staan ( hij is een donkere man ) en ze ging alleen maar op hem letten. Ze was alleen gericht op m’n man en de spullen die hij wilde afrekenen en met alle andere mensen was ze niet meer bezig. Toen mijn vriend netjes vroeg of ze niet zo op z’n vingers wilde kijken bleef ze alsnog door gaan met hem in de gaten te houden. Het voelde niet fijn en we voelde ons helemaal niet op ons gemak bij deze mevrouw. Mijn man was de enige donkere die iets wilde afrekenen en alleen hij werd in de gaten gehouden. Alle andere gezinnen mochten samen afrekenen maar ik werd weg gestuurd van de kassa. Ik vond het een belachelijke actie en ik vind echt dat wij werden gediscrimineerd.

Dat er wat meer op de klanten word gelet bij de zelfscan snap ik maar je hoeft niet alleen op de donkere man te letten

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Csem