Klacht: Puzzel in plaats van borden

Jantina70 op 02 maart 2021 over General Logistics Systems (GLS) in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag pakketje geleverd gekregen door GLS. Spontaan bij de voordeur gezet, zonder dat ik er toestemming voor heb gegeven, of dat er ook maar de moeite was genomen om aan te bellen, k was gewoon thuis. Dat ten eerste. Ten tweede, de doos was beplakt met tig stickers, met de tekst, fragile, breekbaar en toen ik de doos oppakte, had ik al mijn twijfels aan de inhoud, de overlevingskansen hiervan… de doos was aardig beschadigd. Grote gaten er in, ingedrukt en scheuren. Alsof er mee was gevoetbald of iets dergelijks. Mijn vermoeden werd bevestigd. De 4 porseleinen borden, in stukjes. Niet grote stukken, nee, honderden kleine stukjes. Bij het openmakenvan de doos, hoorde ik het al rammelen. Ik keek door het bubbeltjes plastic heen, waar het netjes in verpakt was, en zag alleen maar stukjes, scherven. Ik vraag mij af wat moet een verzendende partij nog meer doen om duidelijk te maken dat het om een breekbaar product gaat? De doos was dicht getaped met speciaal tape waarop het woord fragile staat, gevolgd door een wijnglas, weer het woord fragile en weer een wijnglas. Dat lijkt mij toch helder genoeg om te laten zien dat de inhoud breekbaar is? Dacht ik… maar blijkbaar niet voor GLS. Gebroken Leveringen Service. Of zo iets…. maar goed.
Het was ook niet de eerste keer dat GLS een pakket bij de voordeur dropt, vol in het zicht van iedereen die voor mij huis langs loopt. Ik geef geen toestemming aan hun om dit te doen. Ik weet dat ze het druk hebben, ik weet dat ze het liefst het pakket geleverd willen hebben. Maar dit is absoluut, GEEN SERVICE. en ook niet wat ik wil of afspreek. Gewoon aanbellen en leveren, of anders bij de buren of anders nog maar een keer langs komen. Maar niet bij de voordeur droppen zo van, hé hé, daar ben ik van af. Dit pakket had ik namelijk geweigerd in ontvangst te nemen, gezien de staat waarin het verkeerde kon ik er vergif op innemen dat de inhoud kapot zou zijn. En het klopt.
Nee, GLS heeft het voor mij echt afgedaan als bezorgdienst. Iedere keer hetzelfde liedje. Bij de voordeur neerzetten. De bewoners zien het wel, als ze thuis komen. Behalve als je altijd via de schuur naar binnen gaat, dan kan het lang duren voordat ik het zie. En ook geen briefje in de deur doen, let op staat bij de voordeur…
Geen Leuke Service.

Als ze het afleveren zoals ze zelf aangeven op hun site. Niet zomaar neerzetten, zonder akkoord van de ontvanger. Gewoon netjes hun eigen regels opvolgen. Dat ze hun Leveringsvoorwaarden ook daadwerkelijk nakomen. Dumpen van pakketten is nog net niet aan de orde. Ze dumpen het nog wel bij je voordeur. Dus GLS, biedt dat wat je belooft, wat jullie melden op de site. En zorg voor meer afhaalpunten of punten waar je een pakket kunt afhalen of kan afgeven. Het zoals dhl, of DPD of postNL. Bij postNL kan ik er voor kiezen om het bij een postNL punt te laten bezorgen en daar af kan halen. GLS is nog lang niet op niveau.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over General Logistics Systems (GLS)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over General Logistics Systems (GLS) nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jantina70